ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 9/9

16 грудня 2016 року                                                                                                                                                                                                                    9 сесія 7 скликання
 
Про Комплексну програму захисту населення
і територій Мурованокуриловецького району
у разі загрози та виникнення надзвичайних
ситуацій на 2017-2021 роки
 
       Відповідно до пункту 16 частини першої статті 43 Закону “Про місцеве самоврядування в Україні”, заслухавши інформацію начальника відділу цивільного захисту райдержадміністрації Кривов’язого В.А. “Про хід виконання Комплексної програми захисту населення і територій Муровано-куриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2009-2015 роки та Комплексну  програму захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2017-2021 роки”, з метою подальшого забезпечення належних умов захисту населення і території Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій, враховуючи  пропозиції районної державної адміністрації, висновок постійної комісії районної ради з питань регламенту, депутатської діяльності і етики, гласності, адміністративно-територіального устрою, взаємодії з органами місцевого самоврядування, зміцнення законності і правопорядку, надзвичайних ситуацій, охорони прав людини, районна рада   ВИРІШИЛА:
         1. Інформацію начальника відділу цивільного захисту райдерж-адміністрації Кривов’язого В.А. “Про хід виконання Комплексної  програми захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2009-2015 роки та Комплексну  програму захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2017-2021 роки”    взяти до відома.
         2. Затвердити  Комплексну програму захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення  надзвичайних ситуацій на 2017-2021 роки (далі - Програма) згідно з додатком.
         3. Фінансування заходів з реалізації  Програми  здійснювати з районного,  селищного і сільських бюджетів, а також за рахунок спонсорських, благодійних надходжень та інших джерел.
4.Р е к о м е н д у в  а т и :
 4.1. Селищній та сільським радам розробити відповідні місцеві Комплексні програми, конкретизувати їх з урахуванням специфіки  населених пунктів, тощо. Передбачити у програмах соціально-економічного розвитку відповідних територій спеціальні розділи щодо здійснення заходів направлених на зниження ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
  4.2. Управлінням та відділам районної державної адміністрації, селищному та сільським головам забезпечити неухильне виконання даної Програми.
  5. Відділу цивільного захисту райдержадміністрації (Кривов’язий В.А.) про виконання Програми інформувати районну раду щорічно до 1 лютого.
 6. Вважати рішення 20 сесії районної ради 5 скликання від 15 травня  2009 року №260 “Про Комплексну  програму захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2009-2015 роки”, рішення 11 сесії 6 скликання від 20 квітня                    2012 року №166 “Про внесення змін до Комплексної програми захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2009-2016 роки, затвердженої рішенням 20 сесії районної ради 5 скликання від 15.05.2009 №260”, рішення 3 сесії                      7 скликання від 14 січня  2016 року №44 “Про продовження  терміну дії  та внесення змін і доповнень до Комплексної програми захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2009-2016 роки, затвердженої рішенням 20 сесії районної ради 5 скликання від 15.05.2009 №260” такими, що виконані та зняти їх з контролю.
  6. Контроль за виконання цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань регламенту, депутатської діяльності і етики, гласності, адміністративно-територіального устрою, взаємодії з органами місцевого самоврядування, зміцнення законності і правопорядку, надзвичайних ситуацій, охорони прав людини (Лунько В.М.)
 
Голова районної ради                                                                              С. Ладан
Нікітчук А.М.
Покалюк Т.М.
Гончарук В.В.
Каландей І.С.
Лунько В.М.
Гончар І.П.
Власова Г.М.
Кривов’язий В.А.
     

Додаток
до рішення ___ сесії
районної ради    скликання  
від _____________ 2016 року 
 
 
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
захисту населення і територій Мурованокуриловецького району у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2017-2021 роки
 (далі – Програма)
 
 
1.Загальна характеристика Програми
1. Ініціатор розробки Програми Мурованокуриловецька районна державна адміністрація
2. Підстава для прийняття Програми Кодекс цивільного захисту України, Закон України від 07.06.2012  №4906 “Про Загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки”, рішення 10 сесії обласної Ради                                7 скликання від 22.09.2016 №179 “Про обласну комплексну програму захисту населення і територій Вінницької області у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на 2017-2021 роки”
3. Розробник Програми Відділ  цивільного захисту райдержадміністрації
4. Відповідальний виконавець Програми Відділ  цивільного захисту райдержадміністрації
5. Учасники Програми Виконкоми селищної та сільських рад, підприємства, установи та організації району
6. Термін реалізації Програми 2017 – 2021 роки
7. Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми  Районний, селищний та сільські
8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми        307,5  тис. грн.
9. Основні джерела фінансування Програми  Районний, селищний та сільські бюджети, а також за рахунок спонсорських та благодійних надходжень
2. Обгрунтування необхідності Програми
За останні роки екологічна і техногенна обстановка в районі погіршилась і оцінюється як складна.
Тенденція зростання кількості  природних і техногенних надзвичайних ситуацій в державі, області, вагомість і масштабність їх наслідків об’єктивно примушують розглянути їх як серйозну загрозу безпеці окремої людини, трудових колективів, населення району та навколишнього середовища.
Основними причинами виникнення техногенних аварій та збільшення негативного впливу  надзвичайних ситуацій в районі є:
- зниження стійкості виробництва до аварій внаслідок спрацьованості основних виробничих фондів на підприємствах, в установах і організуціях;
-   забруднення території району безхазяйними отрутохімікатами;
-    кліматичні зміни;
  • зниження кваліфікаційного і професійного рівня персоналу об’єктів підвищеної небезпеки;
  • недостатнє матеріально-технічне забезпечення
Досвід останніх років доводить необхідність координації дій при розв’язанні проблем захисту населення і території та комплексного підходу до їх вирішення.
 
 
3. Мета і основні завдання Програми, очікувані результати її виконання
Метою Комплексної програми є забезпечення виконання державної політики у сфері захисту населення і території від надзвичайних ситуацій у  Мурованокуриловецькому районі
Основними завданнями Програми є:
-  організація заходів з прогнозування та попередження надзвичайних ситуацій:
- створення та удосконалення систем інформаційного забезпечення, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням;
- забезпечення інформування населення про загрозу чи виникнення надзвичайних ситуацій і запровадження заходів щодо зменшення  збитків та втрат у разі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;
- організація всебічного і якісного життєзабезпечення населення, що постраждало від наслідків надзвичайних ситуацій, стихійних лих;
- навчання всіх категорій населення вмінню діяти в надзвичайних ситуаціях, які можуть виникнути на території району;
-  організація і проведення рятувальних та інших невідкладних робіт в районах надзвичайних ситуацій.
Виконання Програми дасть можливість:
- зменшити кількість надзвичайних ситуацій і постраждалого від них населення;
-  підняти рівень підготовки керівного складу цивільного захисту, органів управління та населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій.
 
 
4.  Фінансування  Програми
Заходи Комплексної програми реалізуються відповідно до законодавства за рахунок коштів:
-  районного, місцевих бюджетів;
-  об’єктів підприємництва усіх форм власності;
  •  інших джерел, не заборонених законодавством.
                               
Ресурсне забезпечення Програми
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми тис. грн. Всього витрат на виконання Програми
2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік 2021 рік
Обсяги ресурсів, в тому числі: 83,5 63,5 53,5 53,5 53,5 307,5
Обласний бюджет 0 0 0 0 0 0
Районний бюджет 40,0 30,0 25,0 25,0 25,0 145,0
Селищний та сільські бюджети 40,0 30, 0 25,0 25,0 25,0 145,0
Кошти небюджетних джерел 3,5 3,5 3,5 3,5 3,5 17,5
 
 
5.  Заходи щодо реалізації Програми
1. Запобігання   виникнення    надзвичайних    ситуацій і запровадження                  заходів щодо захисту життя та здоров’я людей, зменшення збитків                                            та втрат у разі виникнення. можливих надзвичайних ситуацій та подій,                     характерних для району
1.1.  У програмі соціально-економічного розвитку району відображати заходи, направлені  на  зниження  потенційної  небезпеки  виникнення  надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
2017-2021 роки фінансове управління, відділ цивільного захисту райдержадміністрації
1.2.      Оперативно виносити на розгляд комісії з питань  техногенно-екологічної безпеки  та  надзвичайних  ситуацій райдержадміністрації питання  щодо запобігання виникнення надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, допомоги постраждалому населенню, особливо в зимовий період, з визначенням виконавців, термінів виконання, джерел фінансування
2017-2020 роки комісія з питань ТЕБ та НС, відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
1.3. Вести планомірну роботу зі створення фінансових та матеріально-технічних резервів на випадок виникнення надзвичайних ситуацій.
2017-2020 роки комісія з питань ТЕБ та НС, відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
1.4.  На підставі якісного  прогнозування  відпрацювати  та  виконувати плани    попередження виникнення надзвичайних ситуацій на підпорядкованих територіях та об'єктах,  вдосконалити  систему  оперативного   інформування   райдержадміністрації   при 
 
 
виникненні   загрози життю,  здоров’ю дітей та дорослого населення внаслідок можливих надзвичайних ситуацій та подій.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
1.5. Вживати заходів щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
1.6. Уточнити склад евакуаційних комісій та інших евакоорганів, плани евакуації населення та працівників.  Вербовецькому, Галайковецькому, Жванському сільським головам проводити два рази на рік тренування населення з розгортанням роботи евакуаційних комісій та інших евакоорганів по захисту від затоплення територій внаслідок аварії на Дністровській ГЕС. Вчасно поновлювати договори з автоперевізниками на виконання евакуації населення.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
 
2. Організація життєзабезпечення населення під час аварій,                                           катастроф, стихійного лиха
2.1. Для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету, сформувати районний резервний фонд у розмірі 1% обсягу видатків загального фонду районного бюджету.
2017-2021 роки фінансове управління, відділ цивільного захисту райдержадміністрації
2.2. Продовжити роботи по придбанню та підключенню електросирен (гучномовців) до центральної системи оповіщення.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
2.3. Привести захисні споруди цивільного захисту в належний стан. Виділяти кошти на їх ремонт та утримання.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
 
3. Організація і забезпечення проведення рятувальних та інших                                 невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження.
3.1. Здійснювати фінансування для забезпечення запасного пункту управління, оперативної групи райдержадміністрації, штабу з ліквідації надзвичайної ситуації,  органів та    сил    цивільного   захисту,   які   залучаються   до   виконання   рятувальних   та   інших
 
невідкладних робіт, приміщеннями, офісними меблями, зв'язком, спеціальною і комп'ютерною технікою.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
 
4. Підготовка й перепідготовка керівного складу цивільного захисту,                                 органів управління та сил, навчання населення вмінню застосовувати                                  засоби індивідуального захисту та діяти в надзвичайних ситуаціях.
4.1. Всебічно аналізувати стан підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів і фахівців у сфері цивільного захисту в районі. Щорічно вносити дане питання на розгляд комісії ТЕБ та НС райдержадміністрації.
За результатами аналізу та з урахуванням факторів, що негативно впливають на стан підготовки та підвищення кваліфікації, розробляти плани заходів щодо ліквідації зазначених негативних факторів.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації
4.2. Доводити до керівників підприємств, установ та організацій району плани підготовки та перепідготовки керівних кадрів у сфері цивільного захисту на обласних курсах цивільного захисту та здійснювати контроль за виконанням.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації
4.3 Сприяти діяльності Всеукраїнського громадського дитячо-молодіжного руху “Школа безпеки”, “Юний рятувальник”, проведенню в районі місячника цивільного захисту.
Забезпечити підготовку та участь команд у проведенні обласних та районних змагань з цивільного захисту.
2017-2021 роки відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради, керівники підприємств, установ та органі­зацій району
 
 6. Напрямки діяльності та заходи Програми, які фінансуються з місцевих бюджетів
 
 

з/п
Назва напряму і діяльності
(пріоритетні завдання)
Виконавці Джерела фінансування Орієнтовні обсяги фінансування (вартість)
тис. грн.
Очікуваний результат
Всього В тому числі по роках:
2017 2018 2019 2020 2021
1. Створення районного резервного фонду бюджету (не менше 1% видатків загального фонду районного бюджету) Фінансове управління  та відділ цивільного захисту райдержадміністрації Районний бюджет Згідно зі щорічним бюджетним запитом при формуванні районного бюджету Своєчасне надання допомоги та ліквідація наслідків НС
2. Утримання захисних споруд цивільного захисту (11 захисних споруд) Відділ освіти та відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради Районний, селищний та сільські  бюджети 40,0 8,0 8,0 8,0 8,0 8,0 Забезпечення
готовності за
призначенням при
виникненні
надзвичайної ситуації
3. Придбання для відділу  цивільного захисту райдержадміністрації   2-х  приладів радіаційної та хімічної розвідки Фінансове управління  та відділ цивільного захисту райдержадміністрації Районний бюджет 20,0 10,0 10,0 - - - Навчання та допомога  населенню діям в надзвичайних ситуаціях
4. Оснащення запасного пункту управління райдержадміністрації, штабу з ліквідації надзвичайних ситуацій, оперативної групи райдержадміністрації,
(підвальне приміщення райвійськкомату)
Фінансове управління  та відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради Районний, селищний та сільські бюджети 70,0 30,0 10,0 10,0 10,0 10,0 Виконання робіт з ліквідації надзви-чайної ситуації та оперативної групи  райдержадміні-страції  в разі виникнення   надзвичайної ситуації
5. Удосконалення системи оповіщення цивільного захисту, придбання 1-ї електричної сирени               С-40 (райвійськкомат) та 3-х гучномовців (Жван, Галайківці, Вербовець) Фінансове управління  та відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради Районний, селищний та сільські  бюджети 60,0 24,0 24,0 12,0 - - Своєчасне  інформування
населення, яке мешкає у зонах катастрофічного підтоплення.
6. Підготовка, проведення обласних та районних тренувань (навчань) з ЦЗ Фінансове управління  та відділ цивільного захисту райдержадміністрації, селищна та сільські ради Районний, селищний та сільські  бюджети 5 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 Підвищення професійної майстерності
7. Дольове утримання Могилів-Подільської регіональної аварійно-рятувальної служби “Дністер” Фінансове управління  та відділ цивільного захисту райдержадміністрації, Районний бюджет 100,0 20,0 20,0 20,0 20,0 20,0 Забезпечення готовності до дій за призначенням служби
8. Підготовка керівного складу цивільного захисту, органів управління і сил, навчання населення правилам поведінки при загрозі чи виникненні надзвичайних ситуацій Фінансове управління,  відділ освіти та відділ цивільного захисту райдержадміністрації, лікарня планового лікування, селищна та сільські ради Районний, селищний та сільські бюджети 12,5 2,5 2,5 2,5 2,5 2,5 Підвищення рівня фахової підготовки
                                                                        
 
Керуюча справами виконавчого апарату районної ради                                                                                               Т. Покалюк