ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 18/12

                                                                       Р І Ш Е Н Н Я

 
 
 
 _______________ 2017 року                                                                                                                                                                                                   ___ сесія 7 скликання
 
Про звернення депутатів
Оратівської районної Ради
Вінницької області
 
Відповідно до частини другої статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, пункту 14 частини 2 статті 19 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, розглянувши звернення  депутатів Оратівської районної Ради Вінницької області та враховуючи пропозиції постійної комісії районної ради з питань регламенту, депутатської діяльності і етики, гласності, адміністративно-територіального устрою, взаємодії з органами місцевого самоврядування, зміцнення законності і правопорядку, надзвичайних ситуацій, охорони прав людини, районна рада ВИРІШИЛА:
  1. Підтримати звернення  депутатів Оратівської районної ради Черкаської області до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо продажу земель сільськогосподарського призначення (текст звернення додається).
  2. Надіслати дане рішення Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України та Оратівській районній Раді Вінницької області.
 
 
 
Голова районної ради                                                                                   С. Ладан
 
Нікітчук А. М.
Покалюк Т.М
Гончарук В.В.
Лунько В.М.
Каландей І.С.
  
      Додаток
до рішення  _____ сесії
районної ради 7 скликання  
від  _________ 2017 року 
 
 
 
Звернення
депутатів Оратівської  районної Ради Вінницької області
до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів
України щодо продажу земель сільськогосподарського призначення
 
Ми, депутати Оратівської районної Ради Вінницької області, розуміємо, що ринок землі в Україні невідворотний. Однак, на даний час Україна не готова до нього ні законодавчо, ні організаційно, ні економічно. Тому сьогодні ми  підтримуємо заборону продажу земель сільськогосподарського призначення, оскільки це зараз не на часі.
Протягом останніх 25 років в Україні так і не завершено земельну реформу. Не розроблено і не запроваджено усього комплексу законодавчих і нормативно-правових актів, необхідних для захисту, збереження, ефективного та раціонального використання національного надбання – українських земель.
Земля - це головне багатство українського народу, яке ми отримали від своїх дідів та прадідів, надбання, яке є запорукою незалежності держави.
На фоні незавершеної земельної реформи, недосконалого законодавства та численних неврегульованих питань, пов’язаних із проведенням інвентаризації земель, роботою Державного земельного кадастру, створенням Земельного банку тощо, відкриття ринку земель є вкрай небезпечним і несе загрозу дестабілізації в країні.
Замість пошуку суспільного діалогу з питань запровадження прийнятного для України та її народу механізму обігу земель, ми бачимо лише спроби впровадження окремих елементів ринку земель в інтересах олігархічного капіталу. Це призведе до негативних наслідків для подальшого розвитку сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств, які після так званого реформування у 1999 році нарешті налагодили своє виробництво.
Дозвіл продажу землі в умовах тотальної бідності населення призведе до занепаду фермерства, зубожіння українського села та втрати землі, як основи незалежності держави.
Блокуються законодавчі зміни щодо передачі органам місцевого самоврядування права розпорядження землями за межами населених пунктів. А система розгляду звернень громадян в органах Держгеокадастру штучно спрямована на порушення земельних прав громадян.
Депутатський корпус Оратівської районної Ради завертається до керівництва держави з проханням забезпечити проведення прозорої та цивілізованої земельної реформи з метою створення моделі поводження із землею, яка зробить українців заможними, гарантуватиме розумне та ощадне використання земельних ресурсів.
Вважаємо, що головною метою земельної реформи передусім повинно бути підвищення рівня життя на селі. Тому серед принципових підходів до законодавчого забезпечення земельних відносин повинно бути:
- визначення власниками землі виключно громадян України;
- закріплення обмеження площі землі, яка може перебувати у власності однієї особи або в оренді (обробітку) одного землекористувача;
- встановлення кваліфікаційних та фахових вимог до осіб, які беруть в оренду чи прагнуть обробляти землю;
- забезпечення роботи відкритого реєстру права власності на землю та проведення інвентаризації земель за формами власності та суб’єктами господарювання;
- створення Земельного банку, завданням якого буде збереження кількості і якості земель сільськогосподарського призначення, контроль за їх обігом;
- внесення змін у чинне законодавство з метою передачі права розпорядження землями за межами населених пунктів від Держгеокадастру і його регіональних структур до місцевих територіальних громад;
- врегулювання правового режиму не витребуваних земельних паїв та земель колективної власності;
- введення єдиного податку на землю з одного гектара, що дозволить усунути тіньовий обіг земель в Україні;
- врегулювання на законодавчому рівні режиму консолідації земельних ділянок (обмін (міна), зміна меж, об’єднання тощо);
- створення правових і соціально-економічних механізмів ефективної реалізації права власності на землі сільськогосподарського призначення (у першу чергу для літніх осіб, які не мають спадкоємців).
Доки в законодавстві не буде передбачено всіх інструментів цивілізованого обігу землі сільськогосподарського призначення, її продаж розпочинати не можна.
 
 
 
Схвалено на 18  позачерговій сесії
Оратівської  районної  Ради сьомого скликання 05 травня 2017 року.
 
 
 
 
 
Керуюча справами
виконавчого апарату районної ради                                                               Т. Покалюк