ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 4/22

                                                                                                                                                           Р І Ш Е Н Н Я
 
 
_________________ 2018 року                                                                                                                                                                                                                           ___ сесія 7 скликання
 
Про Програму інформатизації
Мурованокуриловецького району
на 2018-2020 роки
 
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, законів України “Про Концепцію Національної програми інформатизації”, “Про Національну програму інформатизації”, Указу Президента України “Про Стратегію сталого розвитку “Україна – 2020”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.09.2017 №2250-р “Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні”, рішення 38 сесії Вінницької обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року №893 “Про Стратегію збалансованого регіонального розвитку Вінницької області на період до 2020 року”, рішення 16 сесії районної ради 6 скликання від 22 березня 2013 року №244 “Про Стратегію розвитку Мурованокуриловецького району на період до 2020 року” враховуючи пропозиції районної державної адміністрації, висновок постійних комісій районної ради з питань бюджету та з питань соціально-економічного розвитку, проведення економічних реформ, розвитку малого підприємництва, енергозбереження, роботи промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва, торгівлі, побутового обслуговування, житлово-комунального господарства та благоустрою, районна рада ВИРІШИЛА:
  1. Затвердити Програму інформатизації Мурованокуриловецького району на 2018-2020 роки (далі – Програма) згідно з додатком.
  2. Фінансування Програми здійснювати за рахунок бюджетних коштів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань соціально-економічного розвитку, проведення економічних реформ, розвитку малого підприємництва, енергозбереження, роботи промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва, торгівлі, побутового обслуговування, житлово-комунального господарства та благоустрою (Каплунський О.В.).
 
 
Голова районної ради                                                                          С. Кушнір    
 
        Додаток
до рішення  ___  сесії
районної ради 7 скликання
від  _______________ 2018 року
 
програма
інформатизації Мурованокуриловецького району
на 2018-2020 роки (далі – Програма)
 
Паспорт Програми
 
1. Ініціатор розроблення Програми: Районна державна адміністрація
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення Програми Розпорядження голови районної державної адміністрації від 04.06.2018 року  №214
3. Розробник Програми Управління регіонального розвитку райдержадміністрації
4. Співрозробники Програми Структурні підрозділи райдержадміністрації
5. Відповідальний виконавець Програми Управління регіонального розвитку райдержадміністрації
6. Учасники Програми Районна державна адміністрація, районна рада,  структурні підрозділи райдержадміністрації, сільські та селищна ради
7. Терміни реалізації Програми 2018-2020 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні Програми Районний, сільські та селищний бюджети
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього: 1900,0 тис.грн.
9.1. Бюджетні кошти 1800,0 тис.грн.
9.2. Кошти небюджетних джерел 100,0 тис. грн.
 
 
І. Загальна характеристика Програми
 
Програма інформатизації Мурованокуриловецького району на 2018 - 2020 роки розроблена відповідно до законів України “Про Концепцію Національної програми інформатизації”, “Про Національну програму інформатизації”, Указу Президента України “Про Стратегію сталого розвитку України – 2020”, постанов Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року №644 “Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації” та від 28 листопада 2012 року №1134 “Про запровадження Національної системи індикаторів розвитку інформаційного суспільства”, розпоряджень Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2010 року №2250-р “Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні”, від 26 вересня 2011 року №1014-р “Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку електронного урядування в Україні”, від 15 травня 2013 року  №386-р “Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні”, рішення 38 сесії Вінницької обласної Ради 6 скликання від 24 червня 2015 року №893 “Про Стратегію збалансованого регіонального розвитку Вінницької області на період до 2020 року”, рішення 16 сесії районної ради 6 скликання від 22 березня 2013 року №244 “Про Стратегію розвитку Муровано-куриловецького району на період до 2020 року”.
Програма спрямована на запровадження технологій електронного урядування (далі – е-урядування) та електронної демократії (далі – е-демократія) в діяльність місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування Мурованокуриловецького району, а також вирішення завдань переходу до орієнтованого на інтереси людей, відкритого для всіх і спрямованого на розвиток інформаційного суспільства, в якому кожен міг би створювати і накопичувати інформацію та знання, мати до них вільний доступ, користуватися, поповнювати їх та обмінюватися ними, передбачає можливість для кожної людини повною мірою реалізовувати свій потенціал, сприяти суспільному розвитку, забезпечуючи при цьому підвищення якості життєдіяльності.
Програма розглядається як складова частина Національної програми інформатизації, що об’єднує комплекс взаємопов’язаних організаційних, правових, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, спрямованих на створення умов для задоволення  інформаційних потреб громадян та суспільства на засадах створення, розвитку і використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій з метою забезпечення району необхідною і достатньою інформацією з усіх напрямів життєдіяльності.
Програма визначає комплекс пріоритетних завдань щодо   телекомунікаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, медичних та освітніх закладів району для забезпечення інформаційних потреб громадян, суспільства та держави, сприяння соціально-економічному розвитку району шляхом упровадження сучасних та перспективних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності.
У Програмі застосовуються такі терміни:
відкриті дані – публічна інформація, що оприлюднюється у форматі, який дозволяє автоматизовану обробку, вільний та безоплатний доступ до такої інформації;
інформатизація – сукупність взаємопов'язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на створення умов для задоволення інформаційних потреб, реалізації прав громадян і суспільства на основі створення, розвитку, використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, побудованих на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки;
інформаційна технологія – цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, швидкий пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування;
засоби інформатизації – електронні обчислювальні машини, програмне, математичне, лінгвістичне й інше забезпечення, інформаційні системи або їх окремі елементи, інформаційні мережі та мережі зв’язку, що використовуються для реалізації інформаційних технологій;
електронне урядування (е-урядування) – форма організації державного управління, яка сприяє підвищенню ефективності, відкритості та прозорості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій для формування нового типу держави, орієнтованої на задоволення потреб громадян;
електронна демократія (е-демократія) – форма суспільних відносин, за якої громадяни та організації залучаються до державотворення та державного управління, а також до місцевого самоуправління шляхом широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій;
електронна ідентифікація (е-ідентифікація) – процес використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну, юридичну особу або представника юридичної особи;
електронна петиція (е-петиція) – особлива форма колективного звернення громадян до органу місцевого самоврядування через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції;
електронна послуга (е-послуга) – послуга, надана громадянам та організаціям в електронному вигляді за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій;
інформаційна інфраструктура – сукупність різноманітних інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційних ресурсів, телекомунікаційних мереж і каналів передачі даних, засобів комунікацій і управління інформаційними потоками, а також організаційно-технічних структур, механізмів, що забезпечують їх функціонування;
інформаційне суспільство – орієнтоване  на інтереси людей, відкрите для всіх і спрямоване на розвиток суспільство, в якому кожен міг би створювати і  накопичувати інформацію та знання,  мати до них вільний доступ, користуватися і обмінюватися ними,  щоб надати  можливість  кожній людині повною мірою реалізувати свій потенціал, сприяти суспільному і особистому розвитку та підвищувати якість життя.
 

ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Стан інформатизації Мурованокуриловецького району характеризується наступними показниками:
Районна державна адміністрація та органи місцевого самоврядування:
  • в апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації нараховується 88 персональних комп’ютерів (оснащеність ПК становить 90%, з яких 31 застарілих. Немає ліцензованого програмного забезпечення та ліцензованого антивірусного захисту);
  • обмін документами здійснюється в паперовій формі, факсом, електронною поштою та в телефонному режимі, що не дозволяє здійснювати контроль виконавчої дисципліни та застосовувати регламенти виконання доручень.
В районній раді нараховується 10 персональних комп’ютерів, 6 з яких застарілі.
Cільські та селищна ради забезпечені сучасними ПК, однак відсутній швидкісний інтернет.
Адміністративні послуги
            Розпорядженням голови райдержадміністрації від 26.11.2013 №303 створено Мурованокуриловецький центр надання адміністративних послуг (далі Центр), основними завданнями якого є: організація надання адміністративних послуг у найкоротший термін та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень та спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання.
Розпорядженням голови райдержадміністрації від 30.11.2017 №547 затверджено перелік з 119 послуг, які надаються 11 службами району.
В Центрі працюють:
  • державні реєстратори майна та бізнесу;
  • державний реєстратор держгеокадастру;
  • відділ архітектури;
  • 2 адміністратори і керівник.
В Центрі надається в середньому 1191 послуга за місяць.
Для запровадження публічного контролю громадськістю встановлено камери спостереження для зйомки зон очікування та прийому.
На офіційному веб-сайті Мурованокуриловецької районної державної адміністрації в рубриці “Центр надання адміністративних послуг” розміщено інформацію про порядок надання відповідних адміністративних послуг, інформаційні картки з описом кожної адміністративної послуги,  графік роботи Центру, а також інша корисна додаткова інформація.
Обмін документами між адміністратором в Центрі надання адміністративних послуг та суб’єктами надання адміністративних послуг Мурованокуриловецької райдержадміністрації здійснюється в паперовій формі, факсом, електронною поштою та в телефонному режимі, що знижує швидкість взаємодії  між ними та оперативність прийняття управлінських рішень.
Спільно з міжнародною програмою EGAP на рівні області розробляється програмне забезпечення для забезпечення роботи Центру. Забезпеченість Центру комп’ютерною технікою на 100%. Однак для більш якісного надання адміністративних послуг необхідне стабільне підключення високошвидкісного інтернету.
Освіта
Оснащеність загальноосвітніх закладів району І – ІІІ ступенів навчальними комп’ютерними класами (далі – НКК) та підключення їх до мережі Інтернет становить 100%.  При цьому оснащеність НКК шкіл є нерівномірною. Впроваджено використання інтерактивних дошок та інтерактивних проекційних систем, систем інтерактивного опитування, цифрових лабораторій, відеоконференцсистем, засобів візуалізації інформації. Широко в навчальному процесі використовуються такі програмні засоби навчання, як мультимедійні підручники та інформаційні можливості Інтернет мережі.
На сьогодні є необхідність забезпечити всі заклади освіти сучасною комп’ютерною технікою. У закладах освіти з 301 наявного персонального комп’ютера лише 69 (менше 5-ти років експлуатації) можна вважати умовно сучасними. Більше того, всі вони не забезпечені якісним підключенням (оптоволоконне підключення та інше)  до мережі Інтернет, що негативно впливає в провадження сучасного інформаційного середовища в навчально-виховний процес.
Охорона здоров’я
У районі амбулаторії загальної практики сімейної медицини забезпечені персональними комп’ютерами та інтернет зв’язком. Однак є потреба в забезпеченні швидкісного інтернет-зв’язку (оптоволоконне підключення та інше) для запровадження телемедицини. В  2017  році  з районного бюджету  виділено  додаткові  кошти  в сумі 270 тис.грн.  для  придбання  та  встановлення  медичної   інформаційної  системи “Мед Ейр”. Медичний центр надання первинної медико-санітарної допомоги Мурованокуриловецького району розпочав роботу з електронним реєстром пацієнтів.
Вторинний рівень надання медичних послуг в районі представлений комунальною установою “Мурованокуриловецька лікарня планового лікування”, яка на своєму балансі має 15 персональних комп’ютерів, з них умовно сучасних - 5. Установа має підключення до мережі Інтернет у вигляді ADSL-модему (надавач послуг компанія “Укртелеком”). На сьогодні виникла нагальна потреба в технічному оснащенні установи, а саме: облаштування 6 робочих місць в кожному відділенні лікарні шляхом придбання програмного забезпечення “Мед Ейр”,  персональних комп’ютерів та оргтехніки.
В галузі охорони здоров’я існує багато роз’єднаних реєстрів хворих за різними напрямами (онкологія, ендокринологія,  наркологія  та ін.), що призводить до ускладнення обміну інформацією та унеможливлює швидкий аналіз. Ці реєстри будуть об’єднані на обласному рівні та буде створено єдиний реєстр пацієнтів області, який працюватиме на принципах уніфікації, стандартизації інформації. Тому виникає потреба у підключенні закладів охорони здоров’я району до єдиного реєстру пацієнтів та забезпечення його ефективного функціонування.
 Архівна справа
Архівний відділ  Мурованокуриловецької райдержадміністрації  планує  роботу над оцифруванням документів (сканування зображень)  та поповненням електронної бази даних. Це дозволить не користуватись оригіналами документів як працівникам архіву так і дослідникам, що забезпечує довгострокове зберігання документів. Читальний зал архіву планується оснастити одним робочим місцем, яке дозволить дослідникам працювати з усіма оцифрованими документами.
 
Зазначені окремі проекти, що функціонують в окремих галузях району та носять несистемний характер, лише частково сприяють вирішенню базових проблем у сфері інформатизації та запровадження е-урядування. Залишаються проблемними:
  • велика кількість морально застарілої комп'ютерної техніки в райдержадміністрації, її структурних підрозділах, районній раді, сільських та селищній радах, закладах соціально-культурної сфери;
  • низькі темпи розробки та впровадження новітніх конкурентоспроможних інформаційно-комп’ютерних технологій (далі – ІКТ) у всі сфери суспільного життя, зокрема в діяльність органів влади, у т.ч. з використанням відкритого коду;
  • відсутність автоматизованих систем на основі сучасних ІКТ для вдосконалення районного управління, відносин між владою та громадою, становлення електронних форм взаємодії між органами влади та фізичними й юридичними особами;
  • проблеми організації широкосмугового доступу для користувачів і низькі показники якості доступу до мережі Інтернет;
  • низький рівень та готовність державних службовців та працівників місцевого самоврядування до використання ІКТ;
  • відсутність відділів (секторів) інформаційно-комп'ютерного забезпечення як у районній державній адміністрації, так і в органах місцевого самоврядування;
  • слабка автоматизація внутрішніх процесів діяльності органів влади.
Зазначені питання потребують системного вирішення, що може бути досягнуто в рамках реалізації комплексу взаємопов'язаних заходів та завдань Програми.
 

ІІІ. Мета  Програми

 
Метою Програми є підвищення ефективності управління соціально-економічним розвитком району, розвитку інформаційного суспільства із забезпеченням максимального залучення  мешканців району до цього процесу, рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав із застосуванням сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій та технологій електронного урядування.
Реалізація Програми має забезпечити:
  • узгодженість районних пріоритетів інформатизації з основними напрямами соціально-економічного розвитку Вінницької області, Національної програми інформатизації, Концепції розвитку електронного урядування в Україні, Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні;
  • створення та підтримка функціонування районної захищеної мультисервісної мережі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • постійний моніторинг виконання завдань і перерозподіл та концентрацію ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації;
  • прискорення процесу розробки та впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у галузі охорони здоров'я, культури, освіти,  охорони навколишнього природного середовища, бізнесу тощо;
  • активізація розвитку інформаційного суспільства, у т. ч. електронної економіки, електронного урядування та електронної демократії;
  • забезпечення комп'ютерної та інформаційної грамотності громадян насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні всебічно розвиненої особистості, та неперервності навчання;
  • розширення доступу до інформації про діяльність районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, районної, селищної та сільських рад та надання можливості безпосередньої участі як інститутів громадянського суспільства так і громадян у процесах прийняття управлінських рішень;
  • підвищення якості та доступності адміністративних послуг, спрощення процедур їх надання.
 
IV. Механізми формування та виконання Програми
 
Забезпечення формування та виконання завдань Програми, координацію робіт з інформатизації, нагляд за формуванням і виконанням Програми, аналіз результатів виконання окремих завдань (робіт) та оцінку їх якості здійснює Мурованокуриловецька районна державна адміністрація.
Виконання завдань Програми розраховано на 3 роки. Програма реалізується в один етап.
Передбачаються такі джерела фінансування Програми:
  • кошти районного бюджету (в разі необхідності досягнення загальнодержавних цілей – кошти державного бюджету на засадах співфінансування);
  • кошти сільських та селищних рад (у тому числі на засадах співфінансування);
  • інші джерела, незаборонені чинним законодавством України.
 
VI. Очікувані кінцеві результати реалізації Програми
 
Результати виконання Програми будуть спрямовані на вирішення таких завдань:
  • підключення райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, комунальних установ району, закладів соціально-культурної сфери району за виділеними каналами до мультисервісної регіональної корпоративної мережі на швидкості на менш 100 мб/с;
  • додаткового підключення до системи електронного документообігу користувачів з структурних підрозділів райдержадміністрації та районної ради, селищної та сільських рад району;
  • впровадження надання адміністративних послуг в електронній формі для громадян та бізнесу;
  • впровадження надання електронних сервісів для громадян та бізнесу у сфері освіти, охорони здоров'я та культури;
  • впровадження інструментів е-демократії.
 
VІІ. Ресурсне забезпечення Програми
 
 (тис.грн.)
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми 2018 рік 2019 рік 2020 рік Всього витрат на виконання Програми
Обсяг ресурсів всього, в тому числі: 1100,0 500,0 300,0 1900,0
Бюджетні кошти 1000,0 500,0 300,0 1800,0
Кошти небюджетних джерел 100,0 - - 100,0
 
 

VІІІ. Перелік завдань і заходів Програми

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) Зміст заходів Програми з виконання завдання Відповідальні за виконання Строки виконання Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, тис. грн Очікуваний результат виконання заходу, у тому числі за роками виконання
Джерела фінансу-вання 2018             рік 2019               рік 2020           рік Усього
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Організаційне та методичне забезпечення Програми 1.1. Організація навчання та перепідготовки з питань використання сучасних ІТ технологій державних службовців, працівників місцевого самоврядування, представників центрів надання адміністративних послуг району, громадських організацій, фахівців у сфері електронного урядування та електронної демократії, застосування галузевих спеціалізованих електронних програм. Районна державна адміністрація 2018 - 2020 роки Загальний обсяг,
у т.ч.
20,0 20,0 20,0 60,0 Підвищення готовності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування до використання ІКТ, надання електронних послуг та виконання інших владних повноважень в електронній формі
Бюджетні кошти 20,0 20,0 20,0 60,0
2.Упровадження технологій                  е-урядування в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування району 2.1. Розвиток системи електронного документообігу Районна державна адміністрація
 
Районна рада
 
2018 - 2020 роки Загальний обсяг,
у т.ч.
- 200,0 - 200,0 Забезпечення ефективного впровадження Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”  у місцевих органах виконавчої влади та місцевого самоврядування району. Створення в органах місцевого самоврядування єдиної системи електронного документообігу, яка дозволить вдосконалити та підвищити рівень контролю за їх діяльністю, якістю та строками виконання документів
Бюджетні кошти - 200,0 - 200,0
3. Розвиток телекомуні-каційного середовища району та формування системи районних електронних
інформаційних ресурсів
3.1. Створення та підтримка функціонування районної захищеної мультисервісної мережі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Поширення технології  бездротової мережі Wi-Fi у роботі районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, районної, селищної та сільських рад Районна державна адміністрація
 
2018 - 2020 роки Загальний обсяг,                   у т.ч. 500,0 - - 500,0 Забезпечення доступу до інформаційних ресурсів, у тому числі до мережі Інтернет, районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, районної, селищної та сільських рад
Упровадження бездротової мережі Wi-Fi. Створення умов для вільного доступу до мережі Інтернет представників громадськості, депутатського корпусу.
Бюджетні кошти 400,0 - - 400,0
Кошти не-бюджетних джерел 100,0 - - 100,0
4. Підтримка працездатності та забезпечення функціонування існуючих
систем
4.1. Придбання засобів інформатизації для районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, районної, селищної та сільських рад, закладів соціально-культурної сфери Районна державна адміністрація 2018 - 2020 роки Загальний обсяг,
у т.ч.
415,0 250,0 250,0 915,0 Оснащення сучасною комп’ютерною технікою районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, районної, селищної та сільських рад
Бюджетні кошти 415,0 250,0 250,0 915,0
4.2. Придбання (поновлення) ліцензійного програмного забезпечення інформатизації для районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, районної, селищної та сільських рад, закладів соціально-культурної сфери району Районна державна адміністрація
 
2018 - 2020 роки Загальний обсяг,
у т.ч.
165,0 30,0 30,0 225,0 Дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування програмного забезпечення
Бюджетні кошти 165,0 30,0 30,0 225,0
Всього за Програмою:   1100,0 500,0 300,0 1900,0  
 
Керуюча справами виконавчого апарату районної ради                                                                                                                           Т. Покалюк
 
Нікітчук А.М.
Покалюк Т.М.
Гончарук В.В.
Каландей І.С.
Загороднюк В.В.
Каплунський О.В.
Петренко Я.В.
Власова Г.М.
Озерянська С.І.