ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 4/25

                                                                        Р І Ш Е Н Н Я 

 

____________ 2018 року                                                                                                                                                                                                                  ___ сесія 7 скликання
 
Про результати державного фінансового
аудиту виконання місцевих бюджетів
 Мурованокуриловецького району
за період з 01.01.2014 по 31.05.2018 
Відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, статей 26, 115 Бюджетного кодексу України, враховуючи пропозиції Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області  щодо підвищення ефективності управління бюджетними коштами, земельними ресурсами та комунальним майном в процесі виконання бюджету району, районна рада відзначає, що Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області за участю Департаменту фінансів Вінницької обласної державної адміністрації та Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області проведено державний фінансовий аудит виконання місцевих бюджетів Мурованокуриловецького району за період з 01.01.2014 по 31.05.2018.   
Результати державного фінансового аудиту засвідчили незабезпечення органами виконавчої влади та місцевого самоврядування району повноти використання існуючих можливостей щодо мобілізації фінансових ресурсів по наповненню місцевих бюджетів доходами та внутрішнього фінансового контролю з боку розпорядників бюджетних коштів, що негативно впливають на повноту надання соціальних послуг, гарантованих державою та спричинюють додаткові навантаження на державний бюджет.
          Недостатньо ефективне використання земельних ресурсів призвело до втрат місцевих бюджетів району на загальну суму 8457,6 тис.грн.
          Через безоплатне використання земель за відсутності оформлених договірних відносин, незабезпечення перегляду розміру орендної плати за діючими договорами оренди земельних ділянок, в частині перегляду розміру орендної плати після проведення нормативно грошової оцінки земель та з урахуванням її індексації відповідно до вимог законодавства місцевими бюджетами району недоотримано 985,4 тис.грн доходів.
          Безоплатне використання суб’єктами господарювання земельних ділянок під проектними дорогами, зумовило втрату місцевими бюджетами 1157,7 тис.грн.
          Використання на договірних умовах наявних земель запасу та резервного фонду сприяло б залученню до бюджету району додатково у періоді аудиту ще 6314,5 тис.грн фінансових ресурсів.
         Надання комунального майна в оренду за заниженими ставками та пільг орендарям, не проведення коригування орендної плати на індекс інфляції та нездійснення перегляду діючих договорів відповідно до затверджених місцевих Методик і Порядків передачі в оренду майна, позбавило місцеві бюджети можливості отримати 799,7 тис.грн доходів.
         Неврахування районною радою, при прийнятті регуляторного акта, положень чинного законодавства щодо застосування єдиних методологічних засад здійснення розподілу плати за оренду майна об’єктів спільної комунальної власності територіальних громад району не сприяло додатковому надходженню до районного бюджету 248,5 тис.грн.
      Особливої уваги потребує робота у напрямку наповнення доходів від  пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Зокрема, встановлення  Вищеольчедаївською сільською та Мурованокуриловецькою селищною радами низьких ставок пайової участі замовника (3%) призвело до втрати коштів, призначених для розвитку інфраструктури населених пунктів. За умови застосування граничного розміру пайової участі, визначеного Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, місцеві бюджети району додатково отримали б 247,0 тис.грн. Ще 203,4 тис.грн недоотримано таких доходів Мурованокуриловецькою селищною та Курашовецькою, Наддністрянською сільськими радами через відсутність укладання договорів, невірний обрахунок розміру пайової участі та нездійснення належного контролю за виконанням забудовниками договірних зобов’язань.
      Внаслідок прийняття селищною, сільськими радами рішень щодо запровадження у 2016-2018 роках ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки нижче законодавчо визначеного максимального рівня, позбавило можливості зміцнити дохідну частину бюджету району на 4300,3 тис.грн.
          Наявна мережа загальноосвітніх навчальних закладів району не сприяла ефективному та продуктивному використанню бюджетного ресурсу, спрямованого на загальну середню освіту. Протягом періоду аудиту на фінансування малокомплектних загальнонавчальних закладів району витрачено щонайменше 12516,9 тис.грн. Натомість проведення оптимізації мережі шляхом реорганізації 2 малокомплектних закладів освіти дозволило б зекономити у поточному році близько 4063,6 тис.грн.
          Відсутність договорів з органами місцевого самоврядування про передачу міжбюджетних трансфертів на надання стаціонарної медичної допомоги їх жителям спричинило додаткове навантаження на бюджет району на суму 364,0 тис.грн.
          Не сприяло підвищенню рівня надання соціальних послуг населенню неналежне фінансове забезпечення основних соціально-значущих районних програм. Упродовж даного періоду із загального обсягу прийнятих районних програм фінансувалося 67,6% та взагалі не спрямовувалися кошти на виконання 24 районних програм.
                   Також неналежний контроль за ефективним використанням коштів фінансової підтримки комунальним підприємствам призвів до відволікання бюджетного ресурсу району на суму 1086,1 тис.грн від вирішення нагальних проблем територіальних громад та не сприяв економічному оздоровленню підприємств.          
Потребують вирішення питання, пов’язані з недостатнім рівнем гарантованих державою соціальних послуг в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах, медичних установах району, утриманням житлово-комунального та дорожнього господарства.
          Враховуючи вищезазначене, пропозиції Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області  щодо підвищення ефективності управління бюджетними коштами, земельними ресурсами та комунальним майном в процесі виконання бюджету району, висновок постійних комісій районної ради, районна рада ВИРІШИЛА:
1. Інформацію начальника фінансового управління райдерж-адміністрації Власової Г.М. “Про результати державного фінансового аудиту виконання місцевих бюджетів Мурованокуриловецького району за період з 01.01.2014 по 31.05.2018” взяти до відома.
2. Р е к о м е н д у в а т и:
          2.1. Фінансовому управлінню райдержадміністрації (Власова Г.М.) та головним розпорядникам коштів районного бюджету посилити контроль за дотриманням бюджетного законодавства, спрямованого на забезпечення ефективного управління бюджетними коштами.
          2.2. Структурним підрозділам райдержадміністрації, селищній та сільським радам спільно з відділом у Мурованокуриловецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області:
2.2.1. Провести інвентаризацію земель державної власності за межами населених пунктів району з метою оцінки ефективності їх використання та виявлення користувачів без правовстановлюючих документів.
          2.2.2. Провести інвентаризацію договорів оренди земельних ділянок державної власності з метою вжиття заходів (ініціювання перед уповноваженими на це органами) щодо перегляду розміру орендної плати на рівні, визначеному чинним законодавством.
          2.3. Комунальному некомерційному підприємству “Центр первинної медико-санітарної допомоги Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” (Сидоренко Л.Г.) для досягнення мети та кінцевих цілей районної програми “Місцеві стимули для медичних працівників Муровано-куриловецького району на 2012-2020 роки” забезпечити укладання контракту із студентом та отримання офіційної згоди (заяви, договору) щодо відпрацювання за отриманою спеціальністю в закладах охорони здоров’я району в термін до закінчення його навчання у вищому медичному закладі.
2.4. Структурним підрозділам райдержадміністрації спільно з районною радою з метою економії бюджетних ресурсів провести інвентаризацію районних програм на предмет дублювання їх цілей, завдань та заходів, забезпечити узагальнення та об’єднання пріоритетних заходів програм з одночасним скороченням їх кількості за рахунок укрупнення програм:
2.4.1. Провести моніторинг результатів діяльності комунальних підприємств, яким надавалася фінансова підтримка, розробити заходи щодо економічного їх оздоровлення або розглянути питання подальшої необхідності спрямування коштів з районного бюджету на їх утримання.
2.4.2. Розробити та затвердити Порядок надання фінансової підтримки комунальним підприємствам спільної комунальної власності територіальних громад району та здійснення внесків до їх статутних капіталів, який буде визначати механізм надання, використання коштів районного бюджету, а також контролю за їх законним, цільовим та ефективним використанням.
2.5. Відділу освіти райдержадміністрації (Тимощук П.П.) спільно з селищною, сільськими радами для забезпечення ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, спрямованих на заклади освіти, розглянути можливість оптимізації окремих (в тому числі малокомплектних) загальноосвітніх навчальних закладів.  
2.6. Районній раді:
2.6.1. Привести у відповідність до чинного законодавства положення Методики передачі в оренду майна в частині визначення розмірів орендних ставок.
2.6.2. Розглянути можливість перегляду положення Методики розрахунку орендних ставок та порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад району в частині визначення пропорцій розподілу орендної плати із врахуванням єдиних методологічних засад чинного законодавства.
2.6.3. Забезпечити перегляд діючих договорів оренди комунального майна та привести умови договорів (шляхом внесення до них змін) в частині визначення розмірів орендних ставок відповідно до Методики і Порядків передачі в оренду майна та чинного законодавства.
2.7. Селищній та сільським радам:
2.7.1. Забезпечити перегляд діючих договорів оренди комунального майна та привести умови договорів (шляхом внесення до них змін) в частині коригування орендної плати на індекс інфляції та визначення розмірів орендних ставок відповідно до Методики і Порядків передачі в оренду майна та чинного законодавства.
2.7.3. Провести інвентаризацію діючих договорів оренди земельних ділянок комунальної власності та забезпечити Жванській, Котюжанській, Курашовецькій, Лучинецькій, Обухівській, Плосківській, Попелюхівській, Рівненській, Степанківській сільським радам внесення до них змін в частині перегляду розмірів орендної плати після проведення нормативної грошової оцінки земель та з урахуванням коефіцієнтів її індексації у відповідності до чинного законодавства.
2.7.4. Забезпечити укладання договорів оренди на земельні ділянки, в тому числі із Мурованокуриловецькою районною спілкою споживчих товариств, на земельні ділянки комерційного призначення, що використовуються безоплатно та без правовстановлюючих документів.
2.7.5. Забезпечити сплату замовниками коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів за прийнятими в експлуатацію об’єктами будівництва Курашовецькій та Наддністрянській сільським радам.
2.7.6. Розглянути на чергових сесіях питання щодо запровадження ставок податку на нерухоме майно у максимально визначених Податковим кодексом України розмірах; селищній і Вищеольчедаївській сільській радам – граничного розміру пайової участі відповідно до ст. 40 Закону України
“Про регулювання містобудівної діяльності” з метою збільшення дохідної частини бюджету району.
2.7.7. Розробити Порядки передачі в оренду майна та Методики розрахунку орендної плати і пропорції її розподілу (окрім Конищівської, Немерченської, Петриманської сільських рад).
2.7.8. Розробити та затвердити Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвиток інфраструктури населеного Вербовецькій та Конищівській сільським радам.
3. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації (Власова Г.М.), селищній, сільським радам інформувати Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області  та районну раду про виконання даного рішення щомісячно до 10 числа.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань бюджету (загородню В.В.).
 
 
 
Голова районної ради                                                           С. Кушнір      
 
Нікітчук А.М.
Покалюк Т.М.
Гончарук В.В.
Каландей І.С.
Загороднюк В.В.
Власова Г.М.