ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 14/26

                                                                        Р І Ш Е Н Н Я

 
________________ 2018 року                                                                                                                                                                                                              _____ сесія 7 скликання
 
Про перейменування НВК “Середня загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів №1– гімназія” смт Муровані
Курилівці в ЗЗСО “Мурованокуриловецька школа –
ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради
Вінницької області”
 
 Відповідно до частини пункту 20 частини 1 статті 43, частини 5 статті 60  Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про освіту”, статей 9, 11 Закону України “Про загальну середню освіту”, Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань”, статей 24, 57 Господарського кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №777 “Про затвердження Положення про освітній округ”, рішень 9 сесії Мурованокуриловецької районної ради 6 скликання від 06.01.2012 №145 “Про ліквідацію середньої загальноосвітньої школи І ступеня с. Дерешова”, 18 сесії Роздолівської сільської ради 6 скликання від 23.04.2013 №183 “Про реорганізацію НВК “ЗНЗ-ДНЗ” с. Перекоринці в ДНЗ с. Перекоринці”, 6 сесії Роздолівської сільської ради 5 скликання від 20.06.2007 №41а “Про реорганізацію СЗШ с. Роздолівка ”, рішення конкурсної комісії з проведення конкурсу на визначення опорного навчального закладу загальної середньої освіти (протокол №2 від 01.10.2018), з метою підвищення якості надання освітніх послуг жителям району, підвищенню ефективності і конкурентно-спроможності освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, враховуючи клопотання Мурованокуриловецької районної державної адміністрації від 13.1.2018 №01-39/4749, висновок постійної комісії районної ради з питань регулювання комунальної власності, приватизації та регуляторної політики, районна рада ВИРІШИЛА:
 
  1. Перейменувати  з 1 січня 2019 року навчально-виховний комплекс “Середня загально-освітня школа І-ІІІ ступенів №1 – гімназія” смт Муровані Курилівці в заклад загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа – ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області”.
  2. Визнати заклад загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” опорним закладом для надання освітніх послуг на території сіл Дерешова, Перекоринці, Роздолівка та смт Муровані Курилівці.
  3. Затвердити Статут закладу загальної середньої освіти “Муровано-куриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” згідно з додатком 1.
  4. Затвердити штатну чисельність закладу загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей № 1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” згідно з додатком 2.
  5. Директору навчально-виховного комплексу “Середня загально-освітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія” смт Муровані Курилівці (Вудвуд Л.С.) здійснити всі організаційно-правові заходи щодо державної реєстрації Статуту та надати копію зареєстрованого Статуту у відділ з питань комунальної власності та регуляторної політики виконавчого апарату районної ради.
  6. Відділу освіти райдержадміністрації (Тимощук П.П.) забезпечити підвіз учнів до закладу загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” з території  сіл Дерешова, Перекоринці, Роздолівка, смт Муровані Курилівці.
  7. Відділу освіти райдержадміністрації (Тимощук П.П.) спільно з навчально-виховним комплексом “Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія” смт Муровані Курилівці (Вудвуд Л.С.) до 25 грудня 2018 року підготувати необхідні документи та перелік майна спільної комунальної власності територіальних громад сіл та селищ Мурованокуриловецького району для передачі його з балансу відділу освіти райдержадміністрації на баланс закладу загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” та подати дані документи в районну раду для прийняття відповідного рішення.
8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань регулювання комунальної власності, приватизації та регуляторної політики (Козачишен В.П.).
 
 
Голова районної ради                                                                              С.М. Кушнір
 
Нікітчук А.М.
Покалюк Т.М.
Гончарук В.В.
Каландей І.С.
Козачишен В.П.
Петренко Я.В.
Тимощук П.П.
Вудвуд Л.С.
  


Додаток 1
до рішення _____ сесії
районної ради 7 скликання
від  ____________ 2018 року
 
 

                                                                              СТАТУТ

закладу загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області”

 
 
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Заклад загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області” – опорний заклад (далі – заклад освіти), що є спільною власністю територіальних громад сіл та селищ Мурованокуриловецького району Вінницької області, управління яким здійснює Мурованокуриловецька районна рада (далі – Орган управління майном)
1.2. Назва закладу освіти:
  • повна назва:        Заклад загальної середньої освіти Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області”;
  • скорочена назва: ЗЗСО Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області.
Юридична адреса
навчального закладу: 23400, вул.Кошового, 2, смт Муровані Курилівці, Мурованокуриловецький район, Вінницька область.
1.3. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку, штамп, бланк зі своєю назвою, ідентифікаційний номер.
1.4. Засновником (власником) закладу освіти є Мурованокуриловецька районна рада.
1.5. До опорного закладу здійснюється підвіз учнів з території обслуговування, до якої входять населені пункти, у яких раніше ліквідовано навчальні заклади, а саме: с.Дерешова, с.Роздолівка, с.Перекоренці. До складу закладу, за рішенням власника, можуть входити філії, які не є юридичною особою, їх майно є власністю засновника. Філія діє на підставі затвердженого положення та виконує функції початкової та/або основної школи.
1.6. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян  на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.7. Головними завданнями закладу освіти є:
  • виховання громадянина України;
  • сприяння формуванню особистості учня, розвитку його здібностей і обдарувань;
  • створення умов для розвитку людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвитку її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу;
  • забезпечення виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
  • підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • формування в учнів громадянської позиції, патріотизму, почуття власної гідності, відповідальності за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;
  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина;
  • створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.8. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах  своєї компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом;                                                                                                                    
1.9. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:   
<>-безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання Державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності і приватними особами, в тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни;
  • дотримання законів України, інших законодавчих і нормативних документів.
1.10. У закладі освіти навчання ведеться українською мовою. 
1.11. Відповідно до освітнього рівня, який забезпечується закладом (повна загальна середня освіта) І-ІІІ ступенів – школа-ліцей:
І ступінь – початкова школа (1-4 класи), термін навчання 4 роки;
II ступінь – школа-гімназія (5-9 класи), класи з поглибленим вивченням окремих предметів для учнів 11-14 років, термін навчання 5 років;
ІІІ ступінь – старша школа, як правило з профільним спрямуванням навчання (10-12 класи), багатопрофільний ліцей (відповідно 10-12 класи), термін навчання 2 (3) роки).
1.12. Заклад освіти діє на підставі цього Статуту, розробленого відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Положення про освітній округ”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 777 (зі змінами), інших нормативно-правових актів і затверджується засновником опорного закладу.
1.13. Заклад освіти утворено з метою:
  • створення єдиного освітнього простору;
  • забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти;
  • створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, професійного навчання, забезпечення всебічного розвитку особи, незалежно від місця їх проживання;
  • раціонального і ефективного використання наявних ресурсів, їх модернізації.
1.14. Діяльність закладу освіти будується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, диференціації та оптимізації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.
1.15. Заклад освіти має право: 
  • самостійно приймати рішення і здійснювати свою діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, цим Статутом;
  • користуватися пільгами, які передбачені чинним законодавством;
  • за погодженням із Органом управління майном визначати форми, методи і режим організації освітнього процесу;
  • розробляти та реалізовувати варіативну складову робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і  впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
  • вносити пропозиції та брати участь у колегіальному складанні єдиного робочого навчального плану; 
  • визначати контингент учнів;
  • разом із вищими закладами освіти, їх кафедрами або філіалами, науково-дослідними інститутами, лабораторіями і центрами проводити науково-дослідну й дослідно-експериментальну роботу, що не суперечить діючому законодавству України;
  • організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації і стажування педагогічних кадрів;
  • за погодженням із Органом управління майном формувати штатний розпис, встановлювати форми заробітної платні й матеріального заохочення до учасників освітнього процесу у межах власного кошторису та затвердженого обсягу фінансування;
  • залучати до діяльності закладу освіти інших юридичних осіб на договірних (контрактних) умовах з метою забезпечення освітнього процесу, реалізації допрофільної підготовки і профільного навчання, розвитку творчих здібностей, нахилів, обдарувань дітей, впровадження сучасних освітніх технологій;
  • за погодження з Органом управління майном розпоряджатись рухомим і нерухомим майном відповідно до чинного законодавства та цього Статуту;
  • одержувати фінансові кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб, відкривати розрахункові рахунки;
  • надавати освітні послуги населенню, вести господарську діяльність, що не суперечить чинному законодавству України;
  • встановлювати шкільну форму для учнів;
  • встановлювати власну атрибутику і символіку;
  • об’єднувати на договірній основі свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій в Україні та поза її межами;
  • залишати в своєму розпорядженні і використанні кошти, одержані від господарської діяльності, у порядку, визначеному законодавством України;
  • розвивати власну соціальну базу, мережу культурно-оздоровчих, лікувально-профілактичних та культурних підрозділів;
  • здійснювати капітальне будівництво і реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;
  • проводити з дозволу Органу управління майном здачу в оренду основних засобів;
  • надавати в безоплатне користування приміщення закладу освіти за рішенням Органу управління майном;
  • надавати платні послуги, що визначені для державних навчальних закладів і не суперечать законодавству України.
      1.16. У закладі освіти створюються та функціонують: методичні асоціації вчителів початкових класів, природничо-математичного, гуманітарного, оздоровчо-трудового циклів, класних керівників, соціально-психологічна служба, інші організації, діяльність яких не суперечить чинному законодавству, творча групаВикористання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі”, методичний кабінет.
1.17. Медичне обслуговування учнів здійснюються комунальним неприбутковим підприємством “Центр первинної медико-санітарної допомоги Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області”.
1.18. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами   визначаються угодами, що укладені між ними.                   
 
 
II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
2.1. Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного і річного планів.
2.2. В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. 
2.3. План роботи затверджується директором закладу освіти.
2.4. Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план. Він складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини Державних стандартів освіти і визначенням профілю навчання.
2.5. Робочий навчальний план закладу освіти погоджується Радою навчального закладу і затверджується директором школи.
            2.6. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються тижневий розклад уроків та річний режим роботи навчального закладу.
2.7. Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН України або дозволені для застосування відповідними комісіями органів управління освітою, і забезпечують виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
          2.8. Форми, засоби і методи навчання та виховання обираються відповідно до законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Статуту закладу освіти з урахуванням специфіки школи, профілю класів та інших особливостей організації освітнього процесу. Заклад освіти має право обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. Згідно з планами роботи та затвердженими програмами навчально-виховна робота може поєднуватися із науково-методичною, науково-дослідною та експериментальною роботою.         
Індивідуалізація, диференціація та профілізація навчання у школі забезпечуються  шляхом  реалізації  інваріантної  та   варіативної частини.
2.9. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв за погодженням із органом управління освітою заклад освіти створює умови для навчання екстерном.
2.10. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.
            2.11. Класи в опорному закладі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством,  з урахуванням наявності приміщень, що  відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до  кількості  поданих заяв про зарахування до закладу.
2.12. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється на безконкурсній основі за наказом директора.
Для зарахування учня до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до школи III ступеня документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються діти, як правило, з шести років.
2.13. Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
У разі вибуття учня з населеного пункту та у разі переходу учня до іншого закладу освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти.
2.14. Для учнів школи І ступеня за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватися групи продовженого дня. Їх кількість, наповненість визначається на підставі нормативів фінансування, встановлених органами державного управління. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.               
2.15. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі освіти організовуються відповідно до Положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.
2.16. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки  України.
2.17. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.
2.18. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на семестри та режим роботи) встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений робочим навчальним планом, за погодженням із відділом освіти райдержадміністрації. 
2.19. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності  забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.20. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом школи, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.21. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна бути меншою, ніж 30 календарних днів.
2.22. Тривалість уроків у закладі освіти становить:
  • у перших класах – 35 хвилин;
  • у других-четвертих класах – 40 хвилин;
  • у п’ятих-одинадцятих класах – 45 хвилин.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти райдержадміністрації та місцевою установою державної держпродспоживслужби. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше 10 хвилин, великої перерви (після другого, третього уроку) - 20 хвилин.
2.23. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожний семестр відповідно до робочого навчального плану з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і  затверджується директором.
2.24. Тижневий режим роботи закладу освіти затверджується у розкладі навчальних занять.
 2.25. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11(12)-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).
У 8-9-х класах закладу з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини.
2.26. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять у навчальному закладі  можуть проводитись індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття і заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.                                                                             
2.27. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
2.28. Оцінювання навчальних досягнень учнів у закладі освіти здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, які визначені Міністерством освіти і науки України. 
2.29. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. У другому класі за рішенням педагогічної ради закладу освіти може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів.
2.30. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах відповідно до інструкцій, затверджених Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.31. Порядок переведення і випуск учнів закладу освіти визначається   нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки  України.                                                                                                                             
2.32. Навчання у випускних класах закладу освіти завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України. В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ України.
2.33. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації або ІРЦ (за наявності). За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання за індивідуальними навчальними планами і програмами або бути переведені до інших шкіл за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.34. За результатами навчання учням видається відповідний документ про освіту:
  • після закінчення початкової школи – табель успішності;
  • після закінчення основної школи – свідоцтво  про базову загальну середню освіту;
  • після закінчення старшої школи – атестат про повну загальну середню освіту.      
Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
2.35.    За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:
  • за відмінні успіхи в навчанні у третіх-восьмих та десятих класах учні можуть нагороджуватися Похвальним листом “За високі досягнення у навчанні”, а випускники старшої школи - Похвальною грамотою “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”, медалями - Золотою “За високі досягнення у навчанні” або Срібною “За досягнення у навчанні” відповідно до порядку нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні, встановленого МОН України;
  • за відмінні успіхи в навчанні випускникам школи II ступеня видається “Свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою” відповідно до порядку нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні, встановленого МОН;
  • за активну участь у шкільних, районних, міських та інших навчальних, культурних та спортивних заходах, внесок у розвиток школи, підвищення її рейтингу учні закладу освіти можуть нагороджуватись грамотами або іншими формами морального та матеріального заохочення.
2.36. У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів школи до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
2.37. Виховання учнів у закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.38. Дисципліна в школі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання Статуту школи та Правил внутрішнього розпорядку.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
 
 
III. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
  1. Учасниками освітнього процесу закладу освіти є:
  • учні;
  • керівники;
  • педагогічні працівники, практичний психолог, бібліотекар;
  • інші спеціалісти;
  • батьки або особи, які їх замінюють;
  • представники підприємств, установ, громадських організацій, які беруть участь у навчально-виховній роботі.
3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3. Статус учасників освітнього процесу, їх права та обов'язки визначаються законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту’, Положенням про зага­льноосвітній навчальний заклад, іншими актами законодавства, цим Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку школи. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення Статуту, Правил внутрішнього розпорядку на працівників школи можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства.
3.4. Учні мають право на:
  • доступність і безоплатність отримання освіти;
  • вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять тощо;
  • безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
  • користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою школи;
  • участь у різних видах навчальної, науково-практичної, експериментальної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування школи особисто або через представників;
  • участь у роботі добровільних самодіяльних об'єднань, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
  • повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
  • захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів.
3.5. Учні зобов'язані:
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі, не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
  • підвищувати свій загальний культурний рівень;
  • брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом школи, її Статутом;
  • дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
  • виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту школи;
  • брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонена чинним законодавством;
  • дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;
  • дотримуватися вимог Статуту;
  • дотримуватися правил особистої гігієни.
3.6.
3.7. Педагогічним працівником може бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професійні обов'язки в закладі загальної середньої освіти.
До педагогічної діяльності у школі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
3.8. “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами. Педагогічні працівники приймаються на роботу і звільняються  директором школи згідно з чинним законодавством України.
3.9. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства, затверджених керівником закладу за погодженням відділу освіти райдержадміністрації. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
3.10. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, Правилами внутрішнього розпорядку та Статутом.
3.11. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
3.12. Педагогічні працівники школи підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.
3.13. Педагогічні працівники закладу мають право:
  • самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;
  • брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією освітньої роботи;
  • обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації;
  • навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
  • проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
  • вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення освітньої роботи;
  • на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності;
  • отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, у порядку визначеному чинним  законодавством України;
  • на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства України;
  • на додаткову оплачувану відпустку.                                                                                       
    • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
    • контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
    • нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника закладу освіти;
    • сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я;
    • захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам; здійснювати пропаганду здорового способу життя;
    • виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
    • виконувати Статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору;
    • брати участь у роботі педагогічної ради;
    • виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб;
    • повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
    • готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів  взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
    • дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
    • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
    • виконувати накази керівника закладу, органів управління освітою;
    • вести відповідну документацію;
    • сприяти зростанню іміджу закладу освіти.
3.15. У закладі освіти обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педпрацівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.16. На педагогічних працівників, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства або вивільнення з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.17. Права і обов'язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку школи.
3.18. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього процесу з моменту вступу дітей до школи. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
  • створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
  • звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
  • на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.
3.19. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
  • забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу;
  • поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;
  • постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
  • виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
3.20. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
  1. Представники громадськості мають право:
    • обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування у закладі освіти;
    • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами та гуртками, секціями;
    • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу освіти;
    • проводити консультації для педагогічних працівників;
    • брати участь в організації освітнього процесу.
3.22. Представники громадськості зобов’язані:
  • дотримуватися Статуту школи, виконувати накази та розпорядження керівника закладу освіти, рішення органів громадського самоврядування;
  • захищати учнів від усіляких форм фізичного і психічного насильства;
  • пропагувати здоровий спосіб життя, запобігати вживанню учнями алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам.
           
 
  1. . УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
 
4.1. Управління закладом освіти здійснюється відділом освіти райдерж-адміністрації.
4.2. Безпосереднє керівництво закладом освіти та його філіями здійснює директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
4.3. Директор закладу освіти призначається і звільняється з посади засновником –районною радою. Призначення директора закладу освіти здійснюється на конкурсній основі відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, що є об’єктом спільної власності територіальних громад сіл та селищ Мурованокуриловецького району.
Призначення та звільнення заступників директора здійснюється директором з дотриманням чинного законодавства України.
4.4. Директор школи:
  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує освітній процес, забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
  • відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • призначає класних керівників та завідуючих кабінетами;
  • здійснює контроль за проходженнями працівниками обов’язкового медичного огляду і несе за це відповідальність;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • вносить пропозиції та бере участь у колегіальному складанні єдиного робочого навчального плану суб'єктів округу; 
  • забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчого пошуку, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об'єднаннями за інтересами;
  • забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
  • щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу;
  • несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педпрацівниками та конференцією колективу, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади.
4.5. Директор школи є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом освіти. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
  1. Педагогічна рада розглядає питання:
  2. удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  3. планування та режиму роботи школи;
  4. варіативної складової робочого навчального плану;
  5. вносить пропозиції до складання єдиного робочого навчального плану суб'єктів округу; 
  6. переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  7. підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  8. участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами, морального та матеріального заохочення учнів та працівників закладу;
  9. морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
  10. притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників закладу за невиконання ними своїх обов'язків;
  11. інші питання, пов'язані з діяльністю навчального закладу.
4.7. Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальна конференція учасників освітнього процесу, що скликається не менш як один раз на рік. Право скликати конференцію мають делегати конференції (якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості), директор школи і Орган управління майном.
4.8. Делегати конференції заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом освіти, розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу. Делегати конференції з правом ухвального голосу обираються від трьох категорій:
  • від працівників - на зборах трудового колективу;
  • від учнів 5-11 класів - на класних учнівських зборах;
  • від батьків, представників громадськості - на класних батьківських зборах.
4.9. Від кожної категорії учасників освітнього процесу обирається однакова кількість делегатів загальної конференції. Порядок виборів і норма представництва на конференцію встановлюється Радою школи.
4.10. Загальна конференція учасників освітнього процесу правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше поло­вини делегатів від кожної з трьох категорій. Рішення конференції приймаються простою більшістю голосів присутніх делегатів.
На загальній конференції учасників освітнього процесу:
  • обирають Раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора і голови Ради закладу освіти;
  • розглядають питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;
  • порушують клопотання перед Засновником про невідповідність директора займаній посаді.
4.11. У період між конференціями діє Рада школи, діяльність якої регулюється цим Статутом. Рада школи:
  • організовує  виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи закладу освіти та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту закладу освіти;
  • затверджує режим роботи закладу освіти;
  • сприяє формуванню мережі класів закладу освіти, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу Золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або Срібною медаллю “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів Похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та Похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;
  • виносить на розгляд педагогічної ради  пропозиції, щодо
  • поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозицій щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, яких їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє педагогічній освіті батьків;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
  • розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу освіти.
4.12. До Ради обираються представники педагогічного колективу, учнів школи ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в Раді й загальна її чисельність визначаються загальною конференцією учасників освітнього процесу. Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради з будь-яких причин приймаються виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад Ради оновлюється не менше ніж на третину.
4.13.  Рада школи діє на засадах:
  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог чинного законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальною конференцією учасників освітнього процесу. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але не менше чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора закладу освіти, Органу управління майном, а також членами Ради. Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради.
Рішення Ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту школи, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації закладу освіти з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету школи.
4.14. Очолює Раду школи голова, який обирається із складу Ради.
Голова Ради може  бути членом педагогічної ради. Головою Ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою.
Члени Ради мають право вносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності закладу освіти, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.15.  За рішенням загальної конференції учасників освітнього процесу у школі можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет.
4.15.1. Члени піклувальної ради закладу обираються на загальній конференції учасників освітнього процесу. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів та окремих громадян. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
4.15.2. Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу, поліпшення умов для організації освітнього процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників. Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу загальної середньої освіти.
Піклувальна рада діє на засадах:
  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог чинного законодавства України;
  • самоврядування;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.
4.15.3. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.15.4. Основними завданнями піклувальної ради є:
  • сприяння виконанню чинного законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
  • співпраця з райдержадміністрацією, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у закладі освіти;
  • зміцненням навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної  та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
  • організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців), педагогічних працівників;
  • вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загального обов’язкового навчання;
  • запобігання дитячій бездоглядності;
  • сприяння працевлаштуванню випускників закладу освіти;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів (вихованців);
  • всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів (вихованців) та закладом освіти.
4.15.5. Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але не менше як чотири рази на рік.
            Засідання піклувальної ради є правомірним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
            Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації. Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.15.6. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні із числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради:
  • скликає і координує роботу піклувальної ради;
  • готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
  • визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
  • представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради. 
            4.15.7.  Піклувальна рада має право:
  • вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника закладу освіти, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;
  • залучати додаткові джерела фінансування закладу освіти;
  • вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази закладу освіти;
  • стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
  • брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи закладу освіти, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
  • створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
            Колективними органами учнівського самоврядування школи є: учнівські збори школи і класів.
Учнівські збори школи і класів:
  • обирають органи учнівського самоврядування;
  • висувають своїх представників для участі в роботі органів громадського самоврядування школи;
  • обговорюють питання організації навчання, діяльності і дозвілля учнівського колективу.
Учнівські комітети класів і школи організовують виконання рішень, прийнятих на учнівських зборах.
4.16. Колективними органами батьківського самоврядування є батьківські збори класів і школи. Батьківські збори:
  • обирають органи батьківського самоврядування – батьківські комітети класів і школи;
  • обирають своїх представників для участі в роботі органів громадського самоврядування школи;
  • залучають батьків для участі в керівництві гуртками, секціями та іншими видами позакласної і позашкільної виховної роботи;
  • вносять на розгляд педагогічної ради, директора та його заступників, учителів пропозиції, що стосуються організації освітнього процесу.
Батьківські комітети класів і школи організовують виконання рішень батьківських зборів.
4.18. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
4.19. Адміністрація й учителі надають колективним органам громадського самоврядування учнів і батьків, різним громадським організаціям, діючим в школі, методичну і прак­тичну допомогу в їх роботі.
 
 
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
 
5.1.  Матеріально-технічна база закладу освіти включає бу­дівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відобра­жено у балансі закладу освіти.
5.2. Майно закладу освіти перебуває у спільній комунальній власності територіальних громад сіл та селищ Мурованокуриловецького району й закріплюється за ним на праві оперативного управління. Органом управління майном навчального закладу є засновник – Мурованокуриловецька районна рада. Будь-які дії щодо майна закладу освіти (відчуження, передача в оренду, списання і т.д.), в тому числі укладення будь-яких правочинів щодо майна (інвестиційний договір, іпотечний договір, договір застави і т.д.), на підставі яких виникають права та обовязки, заклад освіти здійснює відповідно до рішень Органу управління майном.
 5.3. Заклад освіти та його філії відповідно до чинного законодавства, користуються землею, іншими природними ресурсами і несуть відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4.  Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передба­чених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного зако­нодавства України.
5.5.  Для забезпечення освітнього процесу до бази закладу освіти належать: навчальні кабінети фізики, біології, хімії, географії, української мови та літератури, інформатики, англійської мови, історії, зарубіжної літератури, математики; майстерні (слюса­рна, токарна, обслуговуючої праці тощо); спортивні зали і спортивні кімнати; бібліотеки, архіви, їдальні, кімнати психологічного розвантаження; приміщення  для   інженерно-технічного  та  навчально-допоміжного персоналу; методичний, медичний кабінети; спортивні майданчики та інше.
5.6. Відповідно до рішення Мурованокуриловецької селищної ради Мурованокуриловецького району Вінницької області від 25.06.2007 року (10 сесія
5 скликання) заклад освіти користується земе­льними ділянками, де розміщуються будівлі школи, спортивні та географічний майдан­чики, господарські будівлі тощо на підставі Державного акту серія ЯЯ №018965.
 
 
VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
  6.1. Фінансово-господарська діяльність школи проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, інших нормативно-правових актів.
 6.2. Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється на основі її кошторису. Джерелами формування кошторису закладу освіти є:
  • кошти місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Дер­жавним стандартом загальної середньої освіти;
  • кошти, отримані від надання школою платних послуг;
  • доходи від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання тощо;
  • добровільні грошові внески та пожертви підприємств, установ, організацій, окре­мих громадян, іноземних юридичних і фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.
 6.3Заклад освіти має право на придбання та оренду необ­хідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися по­слугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими ак­тами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік закладу здійснюється бухгалтером закладу освіти.
6.5. Звітність про діяльність за­кладу освіти встановлюється відповідно до законодавства, вимог державної статистики.
            6.6. Заклад освіти згідно з чинним законодавством має право укладати договори та угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, відомствами, фондами суспільствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.
 
 
VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
 
7.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-тех­нічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законо­давства укладати угоди про співробітництво із закла­дами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, гро­мадськими об'єднаннями інших країн.
7.3. Участь школи у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до чинного законодавства.
 
 
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ  ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
 
8.1. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійс­нюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна аудиторська служба якості освіти України, Орган управління майном та відділ освіти райдержадміністраціії.
8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу освіти є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
 
 
IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
 
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає Орган управління майном (власник) згідно з чинним законодавством України. Реорганізація закладу освіти здійснюється шляхом злиття, приєднання, розподілу, відділення. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, що призначається Органом управління майном, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно за­кладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів,  розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновнику.
9.3. В разі реорганізації права і зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників згідно з чинним законодавством або визначених Органом управління майном закладів освіти.
У разі ліквідації майно ліквідованого закладу освіти після його ліквідації залишається у спільній комунальній власності територіальних громад сіл та селищ Мурованокуриловецького району та використовується за рішення Органу управління майном.
9.4. Ліквідація закладу освіти здійснюється в формі позбавлення її статусу закладу освіти і статусу юридичної особи засновником.
9.5. При реорганізації або ліквідації закладу освіти учням, які навчалися в ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання згідно з чинним законодавством.
9.6. При реорганізації або ліквідації школи працівникам, що звільняються або переводять­ся, гарантується дотримання їхніх прав і інтересів згідно з чинним законодавством Ук­раїни.
9.7. Заклад освіти вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
X. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
 
10.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Органом Управління майном шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому Законом порядку.                                      
 
 
 
Керуюча справами
виконавчого апарату районної ради                                                          Т. Покалюк
 
 
 
Додаток 2
до рішення  _____ сесії
районної ради 7 скликання
від ______________2018 року
 
 

ШТАТНА ЧИСЕЛЬНІСТЬ
закладу загальної середньої освіти “Мурованокуриловецька школа-ліцей №1 Мурованокуриловецької районної ради Вінницької області”

(з 01.01.2019)

 
№ зп Перелік посад Кількість штатних одиниць
1.

Директор

1
2. Заступник директора з навчально-виховної роботи 2,5
3. Практичний психолог 1
4. Бухгалтер (головний бухгалтер) 1
5. Лаборант 0,5
6. Педагог-організатор 1
7. Керівник гуртка 1
8. Педагогічний працівник 37,2
9. Завідувач бібліотекою 1
10. Медсестра 1
11. Завідувач господарством 1
12. Робітник з комплексного обслуговування приміщення 1
13. Підсобний робітник 1
14. Прибиральник приміщень 10
15. Сторож 1
16. Двірник 1
17. Гардеробник 1
18. Кухар 2
19. Секретар 1
20. Водій автотранспортних засобів (шкільного автобуса) 2
21. Кочегар сезонний 5
22. Кочегар постійний 1
23. Вчитель-асистент 0,5
24. Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування 0,5
 

Всього :

75,2
 
Всього: сімдесят п’ять цілих і дві десятих штатних одиниць.
 
Керуюча справами
виконавчого апарату районної ради                                                                Т. Покалюк