ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 6/28
Р І Ш Е Н Н Я
_________________ 2019 року ___ сесія 7 скликання
Про Програму розвитку малого і середнього
підприємництва в Мурованокуриловецькому
районі на 2019-2020 роки
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 43 “Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 10 Закону України “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва”, враховуючи пропозиції районної державної адміністрації, висновок постійної комісії районної ради з питань соціально-економічного розвитку, проведення економічних реформ, розвитку малого підприємництва, енергозбереження, роботи промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва, торгівлі, побутового обслуговування, житлово-комунального господарства та благоустрою, районна рада вирішила:
- Затвердити Програму розвитку малого і середнього підприємництва в Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки (далі – Програма) згідно з додатком.
- Фінансування Програми здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та інших джерел не заборонених чинним законодавством України.
- Управлінням та відділам райдержадміністрації, Мурованокуриловецькій ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФС України у Вінницькій області, Муровано-куриловецькій районній філії Вінницького обласного центру зайнятості, селищній та сільським радам, іншим виконавцям Програми забезпечити виконання основних заходів Програми.
- Управлінню регіонального розвитку райдержадміністрації (Озерянська С.І.) про хід виконання Програми інформувати районну раду щорічно до 20 лютого.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань соціально-економічного розвитку, проведення економічних реформ, розвитку малого підприємництва, енергозбереження, роботи промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва, торгівлі, побутового обслуговування, житлово-комунального господарства та благоустрою (Каплунський О.В.).
Голова районної ради С. Кушнір
Нікітчук А.М. Покалюк Т.М. Гончарук В.В. Каландей І.С. |
Каплунський О.В. Петренко Я.В. Власова Г.М. Озерянська С.І. |
Додаток
до рішення _____ сесії
районної ради 7 скликання
від ______________ 2019 року
Програма
розвитку малого і середнього підприємництва в
Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки
(далі – Програма)
Паспорт Програми
до рішення _____ сесії
районної ради 7 скликання
від ______________ 2019 року
Програма
розвитку малого і середнього підприємництва в
Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки
(далі – Програма)
Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Управління регіонального розвитку Мурованокуриловецької райдержадміністрації | ||
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми | Закон України “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”, Стратегія розвитку Мурованокуриловецького району на період до 2020 року, затверджена рішенням 16 сесії районної ради 6 скликання від 22.03.2013 №244 | ||
3. | Розробник Програми | Управління регіонального розвитку Мурованокуриловецької райдержадміністрації | ||
4. | Співрозробники Програми | Управління та відділи райдержадміністрації, спілка підприємців району, Муровано-куриловецька ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФС України у Вінницькій області | ||
5. | Відповідальні виконавці Програми | Управління регіонального розвитку Мурованокуриловецької райдержадміністрації | ||
6. | Термін реалізації Програми | 2019-2020 роки | ||
7. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього (тис.грн.), в тому числі: |
1370,0 | ||
- кошти місцевих бюджетів | 100,0 | |||
- кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття | 270,0 | |||
- власні кошти суб'єктів підприємництва | 1000,0 | |||
8. | Мета Програми |
Створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього бізнесу, зростання його інвестиційної та інноваційної активності, підвищення рівня конкурентоспроможності в умовах євроінтеграції та збільшення внеску в соціально-економічний розвиток району шляхом об’єднання зусиль місцевих органів влади та суб’єктів господарювання. | ||
9. | Перелік пріоритетних завдань Програми: | підвищення рівня інформаційного забезпечення; - подальше впровадження регуляторної політики; - оптимізація дозвільної системи та підвищення ефективності діяльності Центру надання адміністративних послуг; - забезпечення оперативного реагування на проблемні питання діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва; - сприяння безробітним в організації підприємницької діяльності; - залучення суб’єктів малого підприємництва до розробки та реалізації інвестиційних проектів; - впровадження консультацій, освітніх програм з підприємницької діяльності для суб’єктів господарювання та широких верств населення; - запровадження системи консультаційних послуг для підприємців; - забезпечення відкритості інформації про ресурси району, які можуть бути використані суб'єктами підприємництва; - розширення доступу малого і середнього підприємництва до публічних закупівель. |
||
10. | Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників: | Дані станом на 01.01.2019 |
Очікувані показники (прогноз) | |
Кількість діючих підприємців - фізичних осіб | 597 | 630 | ||
Кількість діючих суб’єктів МСП | 101 | 105 | ||
Кількість діючих суб’єктів МСП / кількість суб’єктів МСП на 10 тис. чол. населення (од.) | 41 | 46 | ||
Кількість фермерських господарств | 50 | 53 | ||
Надходження до всіх рівнів бюджетів від МСП (тис.грн.). | 99721,7 | 110000,0 | ||
Кількість безробітних, що пройдуть підготовку, пеперепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) | 178 | 220 | ||
Кількість створених робочих місць (од.) | 182 | 200 | ||
11. | Система організації контролю за виконанням Програми | Надання щоквартальної інформації про хід виконання Програми до Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації. Щорічно на сесії районної ради заслуховувати звіт про виконання Програми |
||
ВСТУП
Програма розроблена у відповідності до чинного законодавства і враховує основні вимоги Господарського кодексу України, pаконів України “Про підприємництво”, “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”, “Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні” та інших нормативно- правових актів, які регулюють підприємницьку діяльність в Україні.
Підвищення ефективності використання економічного потенціалу є одним із стратегічних завдань, визначених Стратегією розвитку Мурованокуриловецького району до 2020 року і, відповідно, Програми економічного та соціального розвитку району на 2019 рік.
Стратегічним курсом економічної політики в районі є формування конкурентоспроможної соціально-спрямованої економіки з розвиненим приватним сектором та його важливою складовою - підприємництвом. Актуальним питанням сьогодення є становлення та розвиток малого і середнього підприємництва, тому що саме цей сектор економіки стимулює конкуренцію, сприяє послабленню монополізму, впливає на структуру економіки та на якісну характеристику валового внутрішнього продукту, розширює сферу свободи ринкового вибору, характеризується раціональними формами управління, забезпечує прискорення реалізації інновацій. Інструментом реалізації на районному рівні державної політики розвитку підприємництва є Програма підтримки та розвитку малого і середнього підприємництва в Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки. Програму розроблено на основі комплексного підходу до вирішення проблеми налагодження тісної та продуктивної співпраці суб’єктів господарської діяльності з місцевими органами влади та громадськими організаціями і об’єднаннями.
Програма визначає основні шляхи реалізації загальнодержавної політики розвитку малого підприємництва в тісному зв’язку з політикою зайнятості населення та стратегічними напрямками розвитку на рівні району.
Розвиток підприємницької діяльності є невід’ємною складовою вирішення економічних та соціальних проблем району та держави в цілому. Активізація та становлення господарських відносин зумовлює структурне реформування місцевої економіки, оперативне насичення ринку товарами та послугами, послаблення монополізму і посилення конкуренції, забезпечення зайнятості населення та створення сприятливого інвестиційного клімату.
Необхідність посилення підтримки малого і середнього бізнесу органами місцевого самоврядування обумовлюється важливістю проведення адекватної та ефективної політики сприяння розвитку малого і середнього підприємництва на районному рівні з урахуванням специфіки ринкових відносин та економічного розвитку району .
Програма визначає мету, завдання та шляхи розв’язання проблем у сфері малого і середнього бізнесу, виходячи із реальної ситуації в соціально-економічному розвитку району.
1. Стан і аналіз малого і середнього підприємництва в
Мурованокуриловецькому районі
Ефективний розвиток економіки району, збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів, а також вирішення соціальних проблем, у тому числі зменшення безробіття, підвищення життєвого рівня людей в значній мірі залежить від діяльності суб’єктів підприємництва. Діяльність малого бізнесу відіграє важливу роль в економіці району.
Динаміка кількості суб’єктів малого і середнього бізнесу у районі така: станом на 01.01.2019 року в районі зареєстровано 768 суб’єктів малого то середнього підприємництва проти 721 субєктів підприємництва на 01.01.2018, у тому числі: 598 фізичних осіб – підприємців (78 % від загальної облікової кількості) проти 558 на 01.01.2018. Протягом 2018 року кількість зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності у районі збільшилась на 6%. Разом з тим, нестабільність податкового законодавства, відсутність фінансової підтримки призвели до того, що у 2018 році 117 фізичних осіб-підприємців скасували свою підприємницьку діяльність.
Результати проведеного аналізу показали, що протягом останніх років зберігається тенденція до підвищення ролі малого та середнього підприємництва і на сьогоднішній день він зайняв своє вагоме місце в економіці району. Дедалі відчутнішою є участь малого бізнесу в доходах бюджету.
Аналіз надходжень від суб’єктів малого та середнього підприємництва Муровано-куриловецького району до всіх рівнів бюджету показав, що в 2017 році надійшло 85389,1 тис.грн, протягом 2018 року 99721,7 тис.грн, крім того надійшло єдиного податку 4802,1 тис.грн в 2017 році та 5778,6 тис. грн. в 2018 році. Із всіх надходжень в місцевий бюджет надійшло 46011,4 тис.грн в 2017 році та 52041,3 тис.грн протягом 2018 року.
Зросла роль малого бізнесу у формуванні доходів бюджетів усіх рівнів. В загальній сумі надходжень до бюджетів усіх рівнів по району за 2018 рік частка малого та середнього підприємництва становить 69,9%.
Одним із показників, що визначає результативність малого і середнього бізнесу в районі, є показник кількості підприємств на 10 тис. населення. Як свідчать дані, кількість суб’єктів малого і середнього підприємництва у розрахунку на 10 тис. осіб у 2018 році становить 41 підприємство проти 39 підприємств 2017 року.
За рахунок використання потенціалу малого і середнього бізнесу в районі вирішено проблему пасажирських перевезень та торгівельного обслуговування навіть у найбільш віддалених малочисельних населених пунктах. Сьогодні підприємці-перевізники району обслуговують понад 85% населених пунктів району. При цьому ними здійснюється перевезення пасажирів на 5 приміських та 10 міжміських маршрутах.
Торгівельне обслуговування населення району здійснюють 191 заклад торгівлі і громадського харчування, з них 140 приватних, а також діє 15 постійно діючих ярмарків.
Одним з дієвих шляхів відродження підприємницької діяльності в сільській місцевості є фермерство. Станом на 01.01.2019 в районі діє 50 фермерських господарства, на яких зайнято 368 працівників. В користуванні фермерських господарств знаходиться 13 тис.га сільськогосподарських угідь. Вирощуванням зернових, зернобобових та технічних культур займаються в більшості фермерських господарств. Цими господарствами за 2018 рік вироблено валової продукції в порівняних цінах на суму 90,5 млн.грн. або 29,8 % до загальних обсягів по району.
В сфері побутового обслуговування задіяні переважно фізичні особи-підприємці, які надають послуги: перукарень та салонів краси, ремонту та технічного обслуговування складної побутової техніки, технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів, ремонту взуття, пошиття одягу, таксі тощо.
Підприємцями налагоджено виробництво меблів та інших виробів з деревини, металевих виробів, будівельних матеріалів, вирощування овочів та фруктів та виготовлення іншої продукції. Підприємці налагодили діяльність в будівельній галузі, в сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг. Завдяки використанню нових прогресивних технологій, переоснащення існуючих підприємств, застосування сучасних методів обслуговування споживачів постійно зростає сервісний рівень підприємств торгівлі та ресторанного господарства.
Значна частина підприємців здійснює свою діяльність на ринках, де відбувається торгівля широким асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів. На ринках постійно здійснюються роботи з упорядкування територій, ремонту та реконструкції об’єктів як з метою покращення рівня торгівельного обслуговування, так і для забезпечення більш комфортних умов роботи торгуючих.
Галузева структура малого підприємництва району свідчить, що більш привабливою для розвитку бізнесу залишається невиробнича сфера. Лідируюче місце продовжує займати роздрібна торгівля. Представниками малого бізнесу обслуговується велика частина споживчого ринку району.
Залишається нерівномірною розповсюдженість підприємництва по території району. В галузевому розрізі малий та середній бізнес охоплює практично всі сфери економіки району, але недостатньо розвинутий у таких напрямках, як сфера побутових послуг на селі. Сільська мережа служби побуту в районі потребує значного розвитку.
Велика увага також приділяється підтримці та розвитку народних художніх промислів декоративно-ужиткового мистецтва, пропаганді місцевих рецептів української кухні.
Набувають розвитку народні художні промисли декоративно-ужиткового мистецтва. В районі плідно працюють понад 156 аматорів цього виду творчості. Особливо поширені вишивка, вишивка бісером, в’язання, різьба по дереву, флористика, ткацтво, народне малярство.Майстри, народні умільці беруть активну участь у обласних, районних виставках, фестивалях народної творчості.
Значна частина потенціалу малого та середнього бізнесу працює на потреби економіки району. У зв`язку з цим ресурсна підтримка малого підприємництва є невід`ємним компонентом та конкретною допомогою на місцевому рівні.
Активізував свою роботу центр надання адміністративних послуг Мурованокуриловецької районної державної адміністрації. Згідно із Законом України “Про адміністративні послуги” розпорядженням голови райдержадміністрації від 26.11.2013 № 303 створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Розпорядженням голови райдержадміністрації від 30.11.2017 року №547 затверджено перелік з 156 послуг, які надаються 10 службами району та області.
В Центрі працюють:
В районі діє Спілка підприємців, завданням якої є сприяння у формуванні дієвого механізму взаємодії органів виконавчої влади і суб’єктів господарювання.Суб’єкти підприємницької діяльності постійно запрошуються до участі у семінарах, ярмарках, виставках.
Для залучення незайнятого населення до підприємницької діяльності районним центром зайнятості в 2018 році було проведено 12 семінарів на тему “Як розпочати свій бізнес”, в якому взяло участь 144 чоловіки. 2 особи відкрили власну справу. За участю спеціалістів фіскальної служби відбулося 4 практикуми-тренінги та 5 засідань круглого столу з 29 учасниками. Проведено 6 зборів-зустрічей з громадськістю з 74 учасниками.
Вагому соціальну роль малого бізнесу визначає його здатність до створення робочих місць. Для цього районним центром зайнятості серед населення проводиться професійний відбір, в результаті якого вирішується питання надання одноразової допомоги для створення власної справи. Також проводиться робота щодо організаційної та фінансової підтримки безробітних у започаткуванні ними підприємницької діяльності
Для сприяння розвитку підприємництва в районі, відповідно до Указу Президента України “Про День підприємця”, у серпні – вересні щорічно проводяться заходи по відзначенню Дня підприємця: визначаються кращі суб’єкти підприємництва в галузевому розрізі для нагородження на обласному та районному рівнях.
З метою стимулювання підприємств до нарощування обсягів виробництва промислової продукції, збільшення робочих місць, покращення збуту продукції місцевих товаровиробників на території району протягом звітного періоду проводились ярмарки з реалізації продукції місцевих товаровиробників. Крім того, сільськогосподарські підприємства району приймали участь у проведенні обласних ярмарків.
Незважаючи на всі позитивні зрушення, існують проблеми, що стримують розвиток малого та середнього підприємництва в районі. На зниження життєздатності суб’єктів малого та середнього бізнесу впливають в першу чергу суспільно-політичний стан країни, обмеження фінансово-кредитних ресурсів, слабкість матеріальної та технічної складових діяльності малого підприємництва. Слід зауважити, що основним джерелом інвестування для малих підприємств залишаються власні фінансові ресурси. Значною проблемою для суб’єктів малого підприємництва залишається отримання достовірної та оперативної інформації, необхідної для раціональної організації бізнесу.
З метою виявлення таких проблем застосовано метод – SWOT аналізу для визначення внутрішніх (сильних і слабких сторін) та зовнішніх чинників (можливостей і загроз), що впливають на розвиток підприємницької діяльності.
SWOT аналіз розвитку підприємницького середовища малого і середнього бізнесу:
1.2. Мета Програми
Метою Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Муровано-куриловецькому районі на 2019-2020 роки є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, розвитку пріоритетних галузей економіки, спрямування дій місцевих органів державної влади, громадських об’єднань підприємців на забезпечення режиму максимального сприяння створенню та діяльності малого і середнього підприємництва, усунення обмежень, які стримують розвиток підприємницької діяльності.
Досягнення мети планується здійснити шляхом:
- підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики;
- оптимізації дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
- удосконалення механізмів фінансової підтримки малого і середнього підприємництва;
- подальший розвиток системи інформаційного забезпечення суб’єктів підприємництва;
- створення сприятливих умов для розвитку інноваційно-інвестиційної та зовнішньо-економічної діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва;
- сприяння підвищенню іміджу підприємця;
- забезпечення підготовки, підвищення кваліфікації кадрів для малого і середнього підприємництва.
2. Заходи Програми до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва
Реалізація державної політики у сфері розвитку малого і середнього підприємництва та виконання основних завдань програми буде проводитися у напрямках, які забезпечать покращення економічних показників господарської діяльності малого і середнього підприємництва, збільшать його внесок у вирішення проблем зайнятості населення і наповнення місцевих бюджетів, сприятимуть підвищенню активності і впливу цього сектору економіки на процес становлення громадського суспільства.
Основними напрямками підтримки малого і середнього підприємництва є:
2.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності
Даний розділ Програми направлений на удосконалення нормативно-правових актів, спрямованих на розвиток підприємництва, з метою усунення правових, економічних та адміністративних перешкод у здійсненні суб’єктами господарювання підприємницької діяльності, зокрема в регуляторній, дозвільній діяльності та у сфері нагляду і контролю.
У сфері регуляторної діяльності буде здійснюватися комплексзаходів, які передбачатимуть:
2.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва
Безпосередня фінансова підтримка суб’єктів малого і середнього підприємництва здійснюватиметься на умовах створення оптимальних механізмів ефективного використання фінансових та інвестиційних ресурсів.
Організація фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки підприємництва має за мету створення стабільної та гнучкої системи фінансово-кредитної підтримки, активізації роботи по залученню коштів програм міжнародної фінансової підтримки та інвестицій з національних і міжнародних фондів.
Основними видами фінансово-кредитної підтримки у 2019-2020 роках мають бути кредитування комерційними банками суб’єктів малого і середнього підприємництва, надання одноразової допомоги по безробіттю для заняття підприємницькою діяльністю, залучення інвестиційних ресурсів.
Для розширення можливостей доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до фінансово-кредитних ресурсів, заходами програми передбачається:
2.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення
Заходи даного розділу Програми спрямовані на надання суб’єктам малого і середнього підприємництва допомоги щодо комплексу заходів з матеріально-технічної підтримки підприємництва, оперативного інформування суб’єктів господарювання про новини і події в сфері підприємництва через засоби масової інформації, веб-ресурси, відзначення кращих підприємців та розповсюдження їх досвіду, підвищення кваліфікації кадрів малого і середнього бізнесу, навчання незайнятого населення району основам підприємницької діяльності, тощо.
Заходами Програми у напрямі ресурсного та інформаційного забезпечення передбачено:
Важливим напрямом є розвиток інфраструктури підтримки підприємства з метою надання допомоги суб’єктам господарювання на початковому етапі діяльності в подоланні труднощів, пов’язаних з відсутністю достатніх знань з питань ведення бізнесу, управлінського досвіду, комерційної інформації, тощо.
Заходи з формування інфраструктури підтримки підприємництва передбачають:
2.5. Фінансове забезпечення виконання Програми
Відповідно до Закону України "Про державну підтримку малого підприємництва" райдержадміністрацією, сільськими радами передбачатимуться в проектах місцевих бюджетів на 2019-2020 роки кошти на підтримку розвитку малого підприємництва зокрема на матеріально-технічне забезпечення Центрів надання адміністративних послуг, застосування механізму надання суб’єктам підприємництва фінансової підтримки за рахунок часткового відшкодування відсоткових ставок за банківськими кредитами з місцевих бюджетів на реалізацію інноваційних проектів, кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, власні кошти приватних підприємств та суб’єктів підприємницької діяльності.
Всього на реалізацію заходів Програми передбачено: 1370,0 тис.грн., в тому числі:
2020 р. 685,0 тис.грн.
Виконання цієї Програми в повній мірі можливе лише за умови стабільності фінансування її складових.
Реалізація заходів Програми розвитку малого і середнього підприємництва у Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки дасть змогу створити сприятливі умови для розвитку підприємництва та підвищити економічні показники розвитку пріоритетних галузей економіки, забезпечити зайнятість населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності.
У результаті реалізації заходів Програми наприкінці 2019 року очікується:
Основними формами контролю за реалізацією заходів та досягненням показників Програми будуть:
Програма розроблена у відповідності до чинного законодавства і враховує основні вимоги Господарського кодексу України, pаконів України “Про підприємництво”, “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”, “Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні” та інших нормативно- правових актів, які регулюють підприємницьку діяльність в Україні.
Підвищення ефективності використання економічного потенціалу є одним із стратегічних завдань, визначених Стратегією розвитку Мурованокуриловецького району до 2020 року і, відповідно, Програми економічного та соціального розвитку району на 2019 рік.
Стратегічним курсом економічної політики в районі є формування конкурентоспроможної соціально-спрямованої економіки з розвиненим приватним сектором та його важливою складовою - підприємництвом. Актуальним питанням сьогодення є становлення та розвиток малого і середнього підприємництва, тому що саме цей сектор економіки стимулює конкуренцію, сприяє послабленню монополізму, впливає на структуру економіки та на якісну характеристику валового внутрішнього продукту, розширює сферу свободи ринкового вибору, характеризується раціональними формами управління, забезпечує прискорення реалізації інновацій. Інструментом реалізації на районному рівні державної політики розвитку підприємництва є Програма підтримки та розвитку малого і середнього підприємництва в Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки. Програму розроблено на основі комплексного підходу до вирішення проблеми налагодження тісної та продуктивної співпраці суб’єктів господарської діяльності з місцевими органами влади та громадськими організаціями і об’єднаннями.
Програма визначає основні шляхи реалізації загальнодержавної політики розвитку малого підприємництва в тісному зв’язку з політикою зайнятості населення та стратегічними напрямками розвитку на рівні району.
Розвиток підприємницької діяльності є невід’ємною складовою вирішення економічних та соціальних проблем району та держави в цілому. Активізація та становлення господарських відносин зумовлює структурне реформування місцевої економіки, оперативне насичення ринку товарами та послугами, послаблення монополізму і посилення конкуренції, забезпечення зайнятості населення та створення сприятливого інвестиційного клімату.
Необхідність посилення підтримки малого і середнього бізнесу органами місцевого самоврядування обумовлюється важливістю проведення адекватної та ефективної політики сприяння розвитку малого і середнього підприємництва на районному рівні з урахуванням специфіки ринкових відносин та економічного розвитку району .
Програма визначає мету, завдання та шляхи розв’язання проблем у сфері малого і середнього бізнесу, виходячи із реальної ситуації в соціально-економічному розвитку району.
1. Стан і аналіз малого і середнього підприємництва в
Мурованокуриловецькому районі
Ефективний розвиток економіки району, збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів, а також вирішення соціальних проблем, у тому числі зменшення безробіття, підвищення життєвого рівня людей в значній мірі залежить від діяльності суб’єктів підприємництва. Діяльність малого бізнесу відіграє важливу роль в економіці району.
Динаміка кількості суб’єктів малого і середнього бізнесу у районі така: станом на 01.01.2019 року в районі зареєстровано 768 суб’єктів малого то середнього підприємництва проти 721 субєктів підприємництва на 01.01.2018, у тому числі: 598 фізичних осіб – підприємців (78 % від загальної облікової кількості) проти 558 на 01.01.2018. Протягом 2018 року кількість зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності у районі збільшилась на 6%. Разом з тим, нестабільність податкового законодавства, відсутність фінансової підтримки призвели до того, що у 2018 році 117 фізичних осіб-підприємців скасували свою підприємницьку діяльність.
Результати проведеного аналізу показали, що протягом останніх років зберігається тенденція до підвищення ролі малого та середнього підприємництва і на сьогоднішній день він зайняв своє вагоме місце в економіці району. Дедалі відчутнішою є участь малого бізнесу в доходах бюджету.
Аналіз надходжень від суб’єктів малого та середнього підприємництва Муровано-куриловецького району до всіх рівнів бюджету показав, що в 2017 році надійшло 85389,1 тис.грн, протягом 2018 року 99721,7 тис.грн, крім того надійшло єдиного податку 4802,1 тис.грн в 2017 році та 5778,6 тис. грн. в 2018 році. Із всіх надходжень в місцевий бюджет надійшло 46011,4 тис.грн в 2017 році та 52041,3 тис.грн протягом 2018 року.
Зросла роль малого бізнесу у формуванні доходів бюджетів усіх рівнів. В загальній сумі надходжень до бюджетів усіх рівнів по району за 2018 рік частка малого та середнього підприємництва становить 69,9%.
Одним із показників, що визначає результативність малого і середнього бізнесу в районі, є показник кількості підприємств на 10 тис. населення. Як свідчать дані, кількість суб’єктів малого і середнього підприємництва у розрахунку на 10 тис. осіб у 2018 році становить 41 підприємство проти 39 підприємств 2017 року.
За рахунок використання потенціалу малого і середнього бізнесу в районі вирішено проблему пасажирських перевезень та торгівельного обслуговування навіть у найбільш віддалених малочисельних населених пунктах. Сьогодні підприємці-перевізники району обслуговують понад 85% населених пунктів району. При цьому ними здійснюється перевезення пасажирів на 5 приміських та 10 міжміських маршрутах.
Торгівельне обслуговування населення району здійснюють 191 заклад торгівлі і громадського харчування, з них 140 приватних, а також діє 15 постійно діючих ярмарків.
Одним з дієвих шляхів відродження підприємницької діяльності в сільській місцевості є фермерство. Станом на 01.01.2019 в районі діє 50 фермерських господарства, на яких зайнято 368 працівників. В користуванні фермерських господарств знаходиться 13 тис.га сільськогосподарських угідь. Вирощуванням зернових, зернобобових та технічних культур займаються в більшості фермерських господарств. Цими господарствами за 2018 рік вироблено валової продукції в порівняних цінах на суму 90,5 млн.грн. або 29,8 % до загальних обсягів по району.
В сфері побутового обслуговування задіяні переважно фізичні особи-підприємці, які надають послуги: перукарень та салонів краси, ремонту та технічного обслуговування складної побутової техніки, технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів, ремонту взуття, пошиття одягу, таксі тощо.
Підприємцями налагоджено виробництво меблів та інших виробів з деревини, металевих виробів, будівельних матеріалів, вирощування овочів та фруктів та виготовлення іншої продукції. Підприємці налагодили діяльність в будівельній галузі, в сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг. Завдяки використанню нових прогресивних технологій, переоснащення існуючих підприємств, застосування сучасних методів обслуговування споживачів постійно зростає сервісний рівень підприємств торгівлі та ресторанного господарства.
Значна частина підприємців здійснює свою діяльність на ринках, де відбувається торгівля широким асортиментом продовольчих та непродовольчих товарів. На ринках постійно здійснюються роботи з упорядкування територій, ремонту та реконструкції об’єктів як з метою покращення рівня торгівельного обслуговування, так і для забезпечення більш комфортних умов роботи торгуючих.
Галузева структура малого підприємництва району свідчить, що більш привабливою для розвитку бізнесу залишається невиробнича сфера. Лідируюче місце продовжує займати роздрібна торгівля. Представниками малого бізнесу обслуговується велика частина споживчого ринку району.
Залишається нерівномірною розповсюдженість підприємництва по території району. В галузевому розрізі малий та середній бізнес охоплює практично всі сфери економіки району, але недостатньо розвинутий у таких напрямках, як сфера побутових послуг на селі. Сільська мережа служби побуту в районі потребує значного розвитку.
Велика увага також приділяється підтримці та розвитку народних художніх промислів декоративно-ужиткового мистецтва, пропаганді місцевих рецептів української кухні.
Набувають розвитку народні художні промисли декоративно-ужиткового мистецтва. В районі плідно працюють понад 156 аматорів цього виду творчості. Особливо поширені вишивка, вишивка бісером, в’язання, різьба по дереву, флористика, ткацтво, народне малярство.Майстри, народні умільці беруть активну участь у обласних, районних виставках, фестивалях народної творчості.
Значна частина потенціалу малого та середнього бізнесу працює на потреби економіки району. У зв`язку з цим ресурсна підтримка малого підприємництва є невід`ємним компонентом та конкретною допомогою на місцевому рівні.
Активізував свою роботу центр надання адміністративних послуг Мурованокуриловецької районної державної адміністрації. Згідно із Законом України “Про адміністративні послуги” розпорядженням голови райдержадміністрації від 26.11.2013 № 303 створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Розпорядженням голови райдержадміністрації від 30.11.2017 року №547 затверджено перелік з 156 послуг, які надаються 10 службами району та області.
В Центрі працюють:
- державні реєстратори майна та бізнесу;
- відділ архітектури;
- відділ надання адміністративних послуг;
- представник Фонду соціального страхування України.
В районі діє Спілка підприємців, завданням якої є сприяння у формуванні дієвого механізму взаємодії органів виконавчої влади і суб’єктів господарювання.Суб’єкти підприємницької діяльності постійно запрошуються до участі у семінарах, ярмарках, виставках.
Для залучення незайнятого населення до підприємницької діяльності районним центром зайнятості в 2018 році було проведено 12 семінарів на тему “Як розпочати свій бізнес”, в якому взяло участь 144 чоловіки. 2 особи відкрили власну справу. За участю спеціалістів фіскальної служби відбулося 4 практикуми-тренінги та 5 засідань круглого столу з 29 учасниками. Проведено 6 зборів-зустрічей з громадськістю з 74 учасниками.
Вагому соціальну роль малого бізнесу визначає його здатність до створення робочих місць. Для цього районним центром зайнятості серед населення проводиться професійний відбір, в результаті якого вирішується питання надання одноразової допомоги для створення власної справи. Також проводиться робота щодо організаційної та фінансової підтримки безробітних у започаткуванні ними підприємницької діяльності
Для сприяння розвитку підприємництва в районі, відповідно до Указу Президента України “Про День підприємця”, у серпні – вересні щорічно проводяться заходи по відзначенню Дня підприємця: визначаються кращі суб’єкти підприємництва в галузевому розрізі для нагородження на обласному та районному рівнях.
З метою стимулювання підприємств до нарощування обсягів виробництва промислової продукції, збільшення робочих місць, покращення збуту продукції місцевих товаровиробників на території району протягом звітного періоду проводились ярмарки з реалізації продукції місцевих товаровиробників. Крім того, сільськогосподарські підприємства району приймали участь у проведенні обласних ярмарків.
Незважаючи на всі позитивні зрушення, існують проблеми, що стримують розвиток малого та середнього підприємництва в районі. На зниження життєздатності суб’єктів малого та середнього бізнесу впливають в першу чергу суспільно-політичний стан країни, обмеження фінансово-кредитних ресурсів, слабкість матеріальної та технічної складових діяльності малого підприємництва. Слід зауважити, що основним джерелом інвестування для малих підприємств залишаються власні фінансові ресурси. Значною проблемою для суб’єктів малого підприємництва залишається отримання достовірної та оперативної інформації, необхідної для раціональної організації бізнесу.
З метою виявлення таких проблем застосовано метод – SWOT аналізу для визначення внутрішніх (сильних і слабких сторін) та зовнішніх чинників (можливостей і загроз), що впливають на розвиток підприємницької діяльності.
SWOT аналіз розвитку підприємницького середовища малого і середнього бізнесу:
Позитивний вплив | Негативний вплив |
Сильні сторони(Strengths) | Слабкі сторони (Weaknesses) |
1. Швидка реакція малого і середнього бізнесу на нові потреби ринку, зміни попиту. 2. Забезпечення прозорості та відкритості у проведенні регуляторної політики. 3. Можливість перекваліфікації та підвищення кваліфікації кадрів для підприємництва. 5. Наявність банківських установ. 6. Значна питома вага обсягів продукції (робіт, послуг), реалізованих малими та середніми підприємствами в загальних обсягах реалізованої продукції. |
1. Невисокий рівень розвитку малого і середнього підприємництва, особливо у виробничій та соціально-побутовій сферах, у галузі переробки. 2. Низький рівень конкурентоспроможності малих і середніх підприємств. 3. Потребує удосконалення система кредитування малого і середнього бізнесу, зокрема недоступність довгострокового кредитування, що стримує розвиток виробничої сфери, труднощі з одержанням зовнішнього фінансування через високі відсоткові ставки на банківські кредити. 4. Недостатній рівень інформаційного та методичного забезпечення підприємців. 5. Наявність “тіньової” діяльності суб’єктів підприємництва. 6. Відсутні стимулюючі фактори для активного впровадження суб’єктами малого і середнього підприємництва передових технологій та інноваційного виробництва, виробництва конкурентоспроможної продукції і послуг. 7. Нестабільність податкового законодавства. 8. Недостатній рівень освіти підприємців з питань сучасних методів та форм організації господарювання. |
Можливості(Opportunities) | Загрози (Threats) |
---|---|
1. Реалізація державної регуляторної політики, удосконалення роботи щодо державної реєстрації та процедури отримання документів дозвільного характеру, необхідних для започаткування та провадження господарської діяльності. 2. Створення сучасних елементів інфраструктури підтримки підприємництва. 3. Розширення інформаційної та ресурсної підтримки малого і середнього підприємництва. 4. Значні природні, водні, рекреаційні та інші ресурси району. 5. Фінансування інвестиційних проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва на зворотній або безповоротній основі, здешевлення банківського кредитування для суб’єктів малого підприємництва (часткова компенсація відсотків за кредити). 6. Запровадження нових видів державної підтримки малого та середнього підприємництва відповідно до Закону України “Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні”. |
1.Політична нестабільність в країні. 2. Висока вартість кредитних ресурсів. 3. Нестабільність податкового законодавства, введення нових податків та зборів. 4. Низький рівень безпеки бізнесу; 5. Недостатня підтримка інноваційного та науково-технічного розвитку; 6. Висока, економічно обтяжлива для малого та середнього бізнесу вартість землі, нерухомості, орендної плати. 7. “Тінізація” економіки. 8. Наявність бар’єрів по входженню суб’єктів малого та середнього підприємництва у інноваційні процеси (в т.ч. через високу вартість тривалість окупності нововведень та високі економічні ризики, проблеми організаційного характеру, нерозвиненість ринку технологій, недоліки нормативно-правової бази інноваційної діяльності, низький попит на вітчизняну інноваційну продукцію, недостатній рівень підготовки технічного та управлінського персоналу; 9. Низька купівельна спроможність населення. |
1.2. Мета Програми
Метою Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Муровано-куриловецькому районі на 2019-2020 роки є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, розвитку пріоритетних галузей економіки, спрямування дій місцевих органів державної влади, громадських об’єднань підприємців на забезпечення режиму максимального сприяння створенню та діяльності малого і середнього підприємництва, усунення обмежень, які стримують розвиток підприємницької діяльності.
Досягнення мети планується здійснити шляхом:
- підвищення ефективності реалізації державної регуляторної політики;
- оптимізації дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
- удосконалення механізмів фінансової підтримки малого і середнього підприємництва;
- подальший розвиток системи інформаційного забезпечення суб’єктів підприємництва;
- створення сприятливих умов для розвитку інноваційно-інвестиційної та зовнішньо-економічної діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва;
- сприяння підвищенню іміджу підприємця;
- забезпечення підготовки, підвищення кваліфікації кадрів для малого і середнього підприємництва.
2. Заходи Програми до пріоритетних завдань за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва
Реалізація державної політики у сфері розвитку малого і середнього підприємництва та виконання основних завдань програми буде проводитися у напрямках, які забезпечать покращення економічних показників господарської діяльності малого і середнього підприємництва, збільшать його внесок у вирішення проблем зайнятості населення і наповнення місцевих бюджетів, сприятимуть підвищенню активності і впливу цього сектору економіки на процес становлення громадського суспільства.
Основними напрямками підтримки малого і середнього підприємництва є:
- впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності;
- фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва;
- ресурсне та інформаційне забезпечення;
- формування інфраструктури підтримки підприємництва.
2.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності
Даний розділ Програми направлений на удосконалення нормативно-правових актів, спрямованих на розвиток підприємництва, з метою усунення правових, економічних та адміністративних перешкод у здійсненні суб’єктами господарювання підприємницької діяльності, зокрема в регуляторній, дозвільній діяльності та у сфері нагляду і контролю.
У сфері регуляторної діяльності буде здійснюватися комплексзаходів, які передбачатимуть:
- планування підготовки проектів регуляторних актів та їх оприлюднення;
- забезпечення гласності у процесі підготовки проектів нормативних актів;
- визначення ефективності проектів регуляторних актів та оцінки економічних і соціальних результатів їх впровадження;
- система проведення консультацій із суб’єктами господарювання;
- надання консультативної допомоги розробникам регуляторних актів з питань реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
- розвиток системи зворотного зв’язку між державними органами влади та представниками бізнесу в процесі удосконалення нормативно-правового поля для підприємців за допомогою “гарячих ліній”, “телефонів довіри”, Інтернет-сторінок.
- здійснення моніторингу стану роботи Центру надання адмінпослуг з видачі документів дозвільного характеру та стану дотримання законодавства у дозвільній сфері;
- продовження роботи з поліпшення матеріально-технічного забезпечення Центру надання адмінпослуг;
- постійне оновлення інформаційних стендів про видачу дозвільних документів;
- впровадження системи електронного документообігу та автоматизованого обміну даними між державним адміністратором та місцевими дозвільними органами.
- дотримання контролюючими органами вимог Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” з метою уникнення скарг від суб’єктів підприємництва;
- проведення органами контролю роз’яснювальної роботи серед суб'єктів підприємництва з метою запобігання порушень при здійсненні підприємцями господарської діяльності.
2.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва
Безпосередня фінансова підтримка суб’єктів малого і середнього підприємництва здійснюватиметься на умовах створення оптимальних механізмів ефективного використання фінансових та інвестиційних ресурсів.
Організація фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки підприємництва має за мету створення стабільної та гнучкої системи фінансово-кредитної підтримки, активізації роботи по залученню коштів програм міжнародної фінансової підтримки та інвестицій з національних і міжнародних фондів.
Основними видами фінансово-кредитної підтримки у 2019-2020 роках мають бути кредитування комерційними банками суб’єктів малого і середнього підприємництва, надання одноразової допомоги по безробіттю для заняття підприємницькою діяльністю, залучення інвестиційних ресурсів.
Для розширення можливостей доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до фінансово-кредитних ресурсів, заходами програми передбачається:
- фінансова підтримка інноваційних проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва, спрямованих на створення нових робочих місць, упровадження інноваційних енергозберігаючих технологій, виробництво конкурентоспроможної продукції;
- взаємодія з міжнародними організаціями, що надають міжнародну технічну допомогу суб’єктам малого і середнього підприємництва;
- виплата допомоги по безробіттю для зайняття підприємницькою діяльністю особам, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості, з метою залучення до підприємницької діяльності;
- компенсація фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загально-державне соціальне страхування;
- впровадження механізму відбору та підтримки впровадження бізнес-проектів, що мають інвестиційний та інноваційний характер.
2.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення
Заходи даного розділу Програми спрямовані на надання суб’єктам малого і середнього підприємництва допомоги щодо комплексу заходів з матеріально-технічної підтримки підприємництва, оперативного інформування суб’єктів господарювання про новини і події в сфері підприємництва через засоби масової інформації, веб-ресурси, відзначення кращих підприємців та розповсюдження їх досвіду, підвищення кваліфікації кадрів малого і середнього бізнесу, навчання незайнятого населення району основам підприємницької діяльності, тощо.
Заходами Програми у напрямі ресурсного та інформаційного забезпечення передбачено:
- висвітлення проблем і стану розвитку малого і середнього підприємництва у засобах масової інформації;
- залучення суб’єктів малого і середнього бізнесу для участі у місцевих, регіональних, державних виставках-ярмарках, конференціях, семінарах з метою обміну досвідом, налагодження співробітництва, просування їх продукції на місцеві та зовнішні ринки;
- формування соціального іміджу суб’єктів підприємництва через засоби масової інформації інформувати громадськість про їх благодійність та спонсорську діяльність.
- забезпечння організації семінарів з питань формування політики сприяння підтримки розвитку підприємництва;
- залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі у торгах (тендерах) на закупівлю товарів, робіт та послуг за кошти державного і місцевого бюджетів;
- сприяння розвитку зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання шляхом залучення їх до участі у регіональних, міжрегіональних, міжнародних виставково-ярмаркових заходах;
- продовження реалізації заходів з перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва ;
- здійснення навчання та перепідготовки кадрів для сфер підприємництва через існуючу мережу (семінар, практикуми);
- проводення тематичних зустрічей для підприємців з питань підготовки документів підприємств і організацій до співпраці з потенційними інвесторами здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
- Формування інфраструктури підтримки підприємництва
Важливим напрямом є розвиток інфраструктури підтримки підприємства з метою надання допомоги суб’єктам господарювання на початковому етапі діяльності в подоланні труднощів, пов’язаних з відсутністю достатніх знань з питань ведення бізнесу, управлінського досвіду, комерційної інформації, тощо.
Заходи з формування інфраструктури підтримки підприємництва передбачають:
- сприяння у створенні та функціонуванні об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва, в тому числі в інноваційній, виробничій, соціально-побутовій сферах;
- надання консультаційної та організаційної допомоги з питань формування інфраструктури підтримки підприємництва.
2.5. Фінансове забезпечення виконання Програми
Відповідно до Закону України "Про державну підтримку малого підприємництва" райдержадміністрацією, сільськими радами передбачатимуться в проектах місцевих бюджетів на 2019-2020 роки кошти на підтримку розвитку малого підприємництва зокрема на матеріально-технічне забезпечення Центрів надання адміністративних послуг, застосування механізму надання суб’єктам підприємництва фінансової підтримки за рахунок часткового відшкодування відсоткових ставок за банківськими кредитами з місцевих бюджетів на реалізацію інноваційних проектів, кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, власні кошти приватних підприємств та суб’єктів підприємницької діяльності.
Всього на реалізацію заходів Програми передбачено: 1370,0 тис.грн., в тому числі:
- кошти місцевих бюджетів 100,0 тис.грн;
- кошти Фонду загальнообов’язковогодержавного соціального страхування України на випадок безробіття 270,0 тис.грн;
- власні кошти суб'єктів підприємництва 1000,0 тис.грн.
2020 р. 685,0 тис.грн.
Виконання цієї Програми в повній мірі можливе лише за умови стабільності фінансування її складових.
- Очікувані (прогнозні) показники ефективності реалізації заходів
Реалізація заходів Програми розвитку малого і середнього підприємництва у Мурованокуриловецькому районі на 2019-2020 роки дасть змогу створити сприятливі умови для розвитку підприємництва та підвищити економічні показники розвитку пріоритетних галузей економіки, забезпечити зайнятість населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності.
У результаті реалізації заходів Програми наприкінці 2019 року очікується:
- стабілізація кількості суб’єктів малого та середнього підприємництва;
- збільшення обсягів надходжень від діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва до бюджетів усіх рівнів від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів;
- створення нових робочих місць за рахунок самозайнятості населення та збільшення кількості малих і середніх підприємств;
- підвищення частки малих і середніх підприємств у загальному обсязі реалізації продукції (робіт, послуг) району.
Основними формами контролю за реалізацією заходів та досягненням показників Програми будуть:
- щоквартальна звітність структурних підрозділів райдержадміністрації про стан виконання відповідних заходів Програми;
- здійснення аналізу ходу виконання Програми та прийняття додаткових заходів, спрямованих на досягнення мети Програми;
- отримання та аналіз державної статистичної звітності, відомчої звітності про виконання заходів та показників Програми;
- обговорення стану та проблем реалізації Програми на сесії районної ради за участі представників громадських об’єднань;
- щоквартальне надання узагальненої звітності про хід реалізації Програми Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації;
- координацію дій щодо стану виконання Програми здійснює управління регіонального розвитку райдержадміністрації.
5. Основні заходи та механізми підтримки підприємництва
№ з/п | Пріоритетні завдання | Зміст заходу | Термін виконання | Виконавці | Джерела фінансування | Обсяг фінансування, тис. грн. |
|
2019 | 2020 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
5.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності | |||||||
1. | Оптимальне нормативне регулювання, застосування механізму дерегуляції підприємницької діяльності. Об’єднання зусиль влади, бізнесу та громади у процесі дерегуляції господарської діяльності |
Забезпечення дотримання вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” при підготовці та прийнятті проектів регуляторних актів | Впродовж 2019-2020 років | Управління та відділи райдержадміністрації, селищна та сільські ради |
Не потребує коштів | - | - |
2. | Проведення моніторингу ефективності впливу регуляторних актів на соціально-економічний розвиток району, підготовка звітів про їх результативність | Впродовж 2019-2020 років | Управління та відділи райдержадміністрації розробники регуляторних актів |
Не потребує коштів | - | - | |
3. | Забезпечення оприлюднення проектів регуляторних актів на офіційному веб-сайті райдержадміністрації та публікації в місцевих засобах масової інформації | Впродовж 2019-2020 років | Управління та відділи райдержадміністрації розробники регуляторних актів |
В межах кошторису виконавців | - | - | |
4. | Забезпечення участі підприємців у здійсненні державної регуляторної політики | Проведення обов’язкових громадських слухань та публічних обговорень нормативно-правових актів, які мають суттєвий вплив на формування та розвиток бізнес-середовища. Залучення підприємницьких кіл до активної участі у цих обговореннях | Впродовж 2019-2020 років | Управління та відділи райдержадміністрації, селищна та сільські ради, спілка підприємців. |
Не потребує коштів | - | - |
5. | Забезпечення інформаційної підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва, підвищення рівня податкової грамотності | Проведення роз'яснювальної роботи щодо застосування норм податкового законодавства суб’єктами підприємництва шляхом прийняття участі у проведенні семінарів, “круглих столів”, “гарячих ліній” за участі представників органів місцевого самоврядування, органів державної влади. | Впродовж 2019-2020 років | Муровано-куриловецька ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФСУ у Вінницькій області | Не потребує коштів | - | - |
6. | Покращення якості надання адміністративних послуг, спрощення умов для ведення бізнесу | Проведення моніторингу роботи Центру надання адміністративних послуг Мурованокуриловецької райдержадміністрації | Що-квартально протягом 2019-2020 років | Адміністратор центру надання адміністративних послуг | Не потребує коштів | - | - |
5.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка, створення нових робочих місць | |||||||
1. | Залучення фінансово -кредитних ресурсів у сферу малого та середнього підприємництва | Залучення фінансової та технічної міжнародної допомоги для надання підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - |
2. | Залучення суб’єктів малого та середнього підприємництва до реалізації діючих та впровадження нових механізмів фінансової підтримки, участі у різноманітних “грантових” проектах, програмах тощо | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - | |
3. | Опрацювання питання надання преференцій суб’єктам господарювання, які займаються виробництвом та надають соціальні послуги громадянам району , відповідно до визначених пріоритетів економічного та соціального розвитку району . | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців | - | - | |
4. | Постійне оновлення реєстру об'єктів комунальної власності, інших активів, які можуть бути надані в оренду або відчужені на конкурсній основі суб`єктам підприємництва | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців | - | - | |
5. | Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до реалізації заходів та проектів на засадах державно-приватного партнерства у встановленому законодавством порядку | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців | - | - | |
6. | Проведення ярмарків та виставок-продажу товарів виробників району за участю суб’єктів малого та середнього бізнесу | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців | - | - | |
7. | Залучення суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі у ярмарках з продажу сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців | 500,0 | 500,0 | |
8. | Створення нових робочих місць | Стимулювання самозайнятості населення шляхом надання безоплатних індивідуальних і групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності із залученням на громадських засадах працівників органів державної влади. | Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості |
Кошти Фонду загально- обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
- | - |
9. | Забезпечення надання одноразових виплат допомоги по безробіттю для зайняття підприємницькою діяльністю , направлень на громадські роботи |
Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості |
Кошти Фонду загально- обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
100,0 | 100,0 | |
10. | Забезпечення видачі компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування. | Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості |
Кошти Фонду загально- обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
35,0 | 35,0 | |
5.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення ведення підприємницької діяльності | |||||||
1. | Забезпечення інформаційної підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва, підвищення рівня правової та економічної грамотності | Надання інформаційно-консультаційної підтримки суб’єктам малого підприємництва |
Впродовж 2019-2020 років | Відділи та управління райдержадміністрації, Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості, Мурованокуриловецька ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФСУ у Вінницькій області |
Не потребує коштів |
- | - |
2. | Надання інформаційно-консультаційноїпідтримки суб’єктам підприємництва щодо змін в податковому законодавстві шляхом оновлення інформаційної бази на веб-сайті Мурованокуриловецької райдержадміністрації та районної ради та наданні актуальної інформації для оприлюднення у ЗМІ | Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФСУ у Вінницькій області | Не потребує коштів | - | - | |
3. |
Забезпечення інформаційної підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва, підвищення рівня правової та економічної грамотності | Надання методичної, консультаційної та організаційної допомоги суб’єктам господарювання з питань здійснення діяльності у сфері торгівельного та побутового обслуговування. Інформування суб’єктів господарювання через місцеві ЗМІ про зміни в чинному законодавстві у сфері торгового та побутового обслуговування |
Впродовж 2019-2020 років |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців |
- | - |
4. | Проведення для безробітних громадян інформаційних та консультативних (орієнтаційних) семінарів з питань організації власної справи | Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості |
Кошти Фонду загально- обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття |
- | - | |
5. | Забезпечення підвищення кваліфікації та підготовки кадрів для сфери малого та середнього бізнесу | Організація навчання безробітних основам підприємницької діяльності та за професіями, які сприяють започаткуванню власної справи (за умови виділення коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття). | Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості |
Кошти центру зайнятості (Кошти Фонду загально- обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття ) |
- | - |
6. | Проведення круглих столів, семінарів, навчань підприємців з залученням фахівців | Впродовж 2019-2020 років | Мурованокуриловецька районна філія Вінницького обласного центру зайнятості, Мурованокуриловецька ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФСУ у Вінницькій області | Не потребує коштів | - | - | |
7. | Підвищення рівня соціальної відповідальності малого і середнього підприємництва | Проведення колдоговорної кампанії органами місцевого самоврядування, підприємствами та організаціями району | Впродовж 2019-2020 років | Управління соціального захисту населення райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - |
8. | Організація та проведення святкування Дня підприємця. | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - | |
5.4. Формування інфраструктури підтримки підприємства | |||||||
1. | Розробка комплексного підходу щодо підтримки підприємців | Координація роботи організацій та установ, що надають підтримку підприємцям | Впродовж 2019-2020 років | В межах кошторису виконавців | - | - | |
2. | Створення актуальних реєстрів суб’єктів підприємництва | Впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - | |
3. | Щоквартальне проведення моніторингу роботи малих та середніх підприємств | Що-квартально впродовж 2019-2020 років | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
В межах кошторису виконавців | - | - | |
5.5. Фінансове забезпеченя виконання Програми | |||||||
1. | Залучення міжнародної технічної допомоги для підтримки та розвитку СПД | Забезпечення співфінансування грантових проектів, отриманих на розвиток підприємництва, як перспективного сектору економіки Мурованокуриловецького району (у разі отримання міжнародних грантів) | Впродовж 2019-2020 років |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації, районна рада, фінансове управління райдержадміністрації | Районний бюджет у розмірі 10% від загального обсягу кожного проекту | - | - |
2. | Сприяння ефективній роботі Центру надання адмінпослуг облаштування, придбання матеріально-технічного забезпечення та оновлення робочих місць | Створення умов для ефективної роботи Центру надання адміністративних послуг. |
Що-квартально впродовж 2019-2020 років |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації, ЦНАП |
Районний бюджет | 50,0 | 50,0 |
3. | Впровадження нових форм надання адміністративних послуг, зокрема, шляхом: сприяння розвитку електронного надання документів для отримання адміністративних послуг та отримання витягів на підтвердження здійснення адміністративної послуги; сприяння впровадженню електронного документообігу між суб’єктами, які задіяні в наданні адміністративних послуг |
Впровадження нових адміністративних послуг | Впродовж 2019-2020 років |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації, ЦНАП |
В межах кошторису виконавців | - | - |
4. | Розвиток підприємництва у сільській місцевості, зокрема у віддалених селах | Забезпечення застосування диференційованого підходу при встановленні ставок місцевих податків і зборів до суб’єктів малого бізнесу | Впродовж 2019-2020 років |
Фінансове управління райдержадміністрації, Мурованокуриловецька ДПІ Жмеринського управління ГУ ДФСУ у Вінницькій області |
Не потребує коштів | - | - |
5. | Сприяння створенню сільсько-господарських обслуговуючих кооперативів та фермерських господарств в районі | Впродовж 2019-2020 років |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - | |
6. | Висвітлення в засобах масової інформації передового досвіду діяльності сільськогосподарських кооперативів та фермерських господарств | Що-квартально | Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | В межах кошторису виконавців | - | - | |
7. | Зміцнення матеріально-технічної бази фермерських господарств | Сприяння наданню фермерам пільгових довгострокових та короткострокових кредитів під заставу майна і майбутній урожай для придбання високопродуктивної техніки, племінної худоби, оборотних засобів (добрив, насіння, пестицидів та паливно-мастильних матеріалів) | Комерційні банки, управління регіонального розвитку райдержадміністрації |
Не потребує коштів | - | - |
Керуюча справами виконавчого апарату районної ради Т. Покалюк